wegens de goede weersvoorspelling de musa basjoo laten uitpakken door mijn vrouw, alle stammen
hebben het overleefd

Mvg Philip.
![]() | 11 bedankjes |
wegens de goede weersvoorspelling de musa basjoo laten uitpakken door mijn vrouw,
![]() | 222 bedankjes |
![]() | 2 bedankjes |
Christophe schreef:wegens de goede weersvoorspelling de musa basjoo laten uitpakken door mijn vrouw,
![]()
Benieuwd naar een fotootje als deze plant weer begint uit te lopen.
Christophe
![]() | 11 bedankjes |
![]() | 11 bedankjes |
![]() | 29 bedankjes |
![]() | 2 bedankjes |
edwardkarin schreef:Hoi Philip,
Dat is ook wat ik bedoel vanuit de huidige kern, ik zeg ook in mijn vorige bericht nieuwe scheuten of uitloop vanuit de grond van een afgesneden stam duurt veel langer, daarom mijn vraag ook gebaseerd op jou reactie, lopen overgebleven stammen dus sneller weer terug uit dan wanneer deze tot de bodem verpapt zijn, blijkt dus van wel als ik het goed begrijp?
Mijn bananen heb ik al uitgepakt en waren beschermd op de allerbeste manier, maar niet op de goedkoopste manier!
Ik heb in november van golfplaat zeg maar een meter lang een koker gerold en vastgeplakt, daarna de koker bekleed met bubbeltjesfolie en de bovenkant als een soort 'condoom' overplakt met bubbeltjesfolie, zo heb je een koker die over een of meerdere stammen kan schuiven.
Onderaan de voet leg je een wikkel van kerstlichtslang ong. 1 1/2 meter per banaan/stam, de koker aan de onderkant afdekken met aarde en boomschors.
Lichtslang aan/uit om het uur, bij -8 graden bleef het in mijn kokers +5 a +10 graden!!!
Bij geen vorst, lichtslang uit natuurlijk.
Zo kunnen ze wel maanden lang staan.
Ook mijn musa lasiocarpa heeft het zo overleeft, helaas een stam van een musa basjoo 'red' is wel verpapt, deze laatste is ook niet vorstbestendig.
Dit is mijn verhaal, en nu is alles eraf en de lichtslangen zijn opgeruimd, dus duimen maar voor geen of minimaal nachtvorst????
gr. Edward
![]() | 11 bedankjes |
![]() | 856 bedankjes |
![]() | 186 bedankjes |
Keer terug naar Bananen, canna's, strelitzia's, heliconia's en gembers
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten