Chaos in de tuin

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

Re: Chaos in de tuin

Berichtdoor francois eijkhout op 12 nov 2010 14:39

Margaretha als je een beaugonville in de koude grond zet met tent o i d moet je haar wel bijverwarmen ze kunnen hooguit 1 graad vorst hebben het zou heel zonde zijn als zij dood vriest en goedkoop zijn ze ook niet ik heb er zelf een die gaat naar de zolderkamer succes groeten Francois :thumb_up:
francois eijkhout

84 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 12 nov 2010 14:47

Bij mij heeft alles de "test" goed doorstaan. Qua winterbescherming en planten dan.
Enkel wat potplanten die omgewaaid waren maar dat was geen probleem.

Wel kwam de trampoline van de kleine ineens voorbij gevlogen :o
Die heb ik gisteren in weer en wind (!) alsnog afgebroken en opgeruimd.

Vrgr
Niek
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

856 bedankjes

Berichtdoor djoeke op 12 nov 2010 15:01

uitgezonderd enkele cana musafolia's die geknakt zijn en een paar bloempotten omver ziet alles er nog goed uit , zelf het huisje rond de butia heeft de storm goed doorstaan.
Grtz Bart.

Wil je mijn tuin zien klik dan HIER.
djoeke

131 bedankjes

Berichtdoor Maurice op 12 nov 2010 17:50

Het heeft hier aardig gespookt maar ik was goed voorbereid. Alle potplanten had ik woensdag al naar binnen verhuisd en m'n overkappingen nog eens extra vastgezet met dwarslatten en spanbanden. Op een paar verwaaide Musa's, Canna's en Ensete na, geen schade. En om het maar van de positieve kant te bekijken, alles is wel lekker droog gewaaid nu ;)
Maurice

12 bedankjes

Berichtdoor margaretha op 12 nov 2010 20:16

francois eijkhout schreef:Margaretha als je een beaugonville in de koude grond zet met tent o i d moet je haar wel bijverwarmen ze kunnen hooguit 1 graad vorst hebben het zou heel zonde zijn als zij dood vriest en goedkoop zijn ze ook niet ik heb er zelf een die gaat naar de zolderkamer succes groeten Francois :thumb_up:

Ja het zal niet gemakkelijk zijn om de bougaville de winter door te slepen.
Het voordeel is dat hij op een luwe plaats staat tegen een een steens muur. En aan de binnenkant van deze muur hangt een cv radiator die de gehele dag brand. Deze straalt toch wat warmte naar de muur uit.
Als de vorst komt gaat de olielamp of stompkaars in onder de aardewerkbloempot. Dit moet dan fungeren als een soort kacheltje.
De storm had het tentje vanmorgen wel verwoest. Ook was er een hele grote vaas (1.10cm hoog) vol met aarde toch omgewaaid.
Flink stuk, dus had ik er flink de P.... in.
Maar gelukkig is de storm gaan liggen, en kan ik dit weekend de boel weer herstellen.

Margaretha
margaretha

7 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Nieuws en tips