Dimi's exotisch hof'ken !! ;-)

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: Dimi's exotisch hof'ken !! ;-)

Berichtdoor lapalmeraie op 05 mei 2025 08:32

Afstand zal niet zo'n probleem zijn, als je ziet dat er hier een paar weken geleden plots overal Sahara zand met de regen uit de lucht kwam. De hoeveelheid/verspreiding van de bloeiende mannetjes en de juiste wind richting lijkt me eerder de beperkende factor.

Als je de bloeiwijzen afdekt nog voor de bloei plaatsvindt dan is het enige moment waarop onbedoelde bestuiving kan plaatsvinden het moment dat je manueel aan het bestuiven bent en de bloeiwijzen dus niet afgedekt zijn. Die kans lijkt me niet onbestaande maar wel uiterst klein. Ik zou dus ook wel van een "pure" kruising durven spreken.

Blijft inderdaad nog de vraag welke eigenschappen genetisch zijn bepaald en hoe deze van elke variëteit tov elkaar reageren. Bij fortunei variëteiten zou ik eerder verwachten dat typische kenmerken elkaar wat opheffen terwijl ik bij Trachycarpus soorten wel zou verwachten dat typische kenmerken aan de volgende generatie worden overgedragen.

Maar goed, nu zijn we inderdaad erg aan het nerden binnen één van de complexere takken van de biologie. ;)
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

856 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Foto album en video