Inderdaad een geweldig levenswerk om verschrikkelijk fier op te zijn.
Wat ik ook belangrijk vind in de tuin is niet alleen het aantal (grote en kleine) planten op zich, maar ook de manier waarop ze geïntegreerd zijn in het geheel, op een manier dat het een 'wauw' effect veroorzaakt voor de bezoeker. Deze tuin is er in ieder geval in geslaagd. Vroeger bestond mijn tuin uit verschillende kamers, met hagen als afboording, maar ik ben er van afgestapt (al die haagstronken eruit, het sloopt een mens om dat te doen). Ik voorzie nu ook doorkijkjes, en zorg ervoor dat je planten of plantengroepen vanuit elke hoek kan bewonderen, zodat je meer leuke perspectieven bekomt in de tuin. Hoe hard ik zal proberen, de soortenrijkdom in deze tuin is overweldigend, zelfs al loop je er'swinters doorheen. De vele palmen en yucca's maken het wintergroen. Als er 's zomers nog eens banaanplanten, en andere bladplanten bijkomen, dan wordt het wel echt compleet. Ook een pluim voor de smaakvolle decoratie in dit levende kunstwerk.
Ik begrijp best dat Matthijs zoveel rondleidingen geeft. Als je zo iets moois creëert, dan doe je dit niet alleen voor jezelf, maar je wil dit delen met anderen.
Thumbs up voor deze creatie !

exotisch tuinieren is een filosofie.