En ik woon ook niet bepaald aan zee, dus de echt zachte temperaturen heb ik ook niet.
I[/quote]
Jaja maar het hangt er vanaf wat wij

zacht noemen .Ik woon vlakbij en de laatste 2 winters hadden we minimumtemp van -7°,wij west vl vinden dit misschien barkoud maar mensen uit het oosten vinden dit zacht.Komt nog bij dat de streek Waregem minder koude minima had dan aan de kust dit jaar waar het -10° werd.Het verschil zit hem volgens mij dat wij in zuidwest vl veel minder ijsdagen hebben.Op een buitenlands forum las ik ook over dat het niet hetzelfde is in de VS waar de minima -20° was maar het maar 3 maanden vroor per jaar en een plaats in Noorwegen waar ze ook -20° hadden maar wel 6 maanden vorst.Ik bedoel dat het de duurvorst is die van groot belang is.Het is raar met de winterminima ,Ronse en Oudenaarde zijn vlakbij maar de winterminima liggen gemid. 2 a 3 graden lager dan Waregem,Anzegem.Avelgem ligt ook in de diepte en bij koude nachten is het daar ook iets kouder,er ontstaat dan gemakkelijk een koudeput tussen de 2 hogere gebieden .Anderzijs is Waregem-Anzegem op de warmste dagen van het jaar ook een warmteeiland en warmer dan gemid in west vl.De laatste 2 dagen nu ook gisteren 26,9 en vandaag 27,2° in of meetstation Waregem.