Hier heeft het vanacht aardig gevroren en het is nog steeds -2, alle waterplasjes en de vijvers liggen nog dicht ondanks dat het zonnetje aardig haar best doet vandaag.
Vannacht ruim boven 0 gebleven maar vanaf deze nacht geht es los.. misschien donderdag pas weer boven 0 en als het meezit is vanaf volgend weekend alles weer voorbij
Door de bewolking zal het hier vannacht niet veel meer afkoelen denk ik. Momenteel is het 1,3 graden. Blijft het bij lichte/matige vorst of krijgen we ook strenge vorst? Dat zal afhangen van de sneeuw die dinsdag zou komen. Als hij valt zal het vanaf dan alle nachten naar strenge vorst toe gaan. Momenteel lijkt het erop dat enkel België door de sneeuw zal getroffen worden maar een kleine verschuiving kan grote gevolgen hebben.
Planten, stekken of zaden weg te geven of te ruilen? Bezoek mijn plantenruilplatform op http://www.floraswapper.com
Hier is het goed helder en de temp zit op 0,1. Heb net maar ff snel de basjoos voorzien van een fleecedoek jasje en een prop in de antartica gestopt. De grootste basjoos had ik al een tijd terug gekapt en hebben inmiddels alweer zo'n 7cm groei. De kleintjes staan nog mooi in blad. Ik werk dit jaar (mits het niet Siberisch koud wordt) niet met lichtslangen.
Hopelijk valt het allemaal wel mee en zijn we er over een paar dagen vanaf.