Exotica te Nijlen (België)

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

Exotica te Nijlen (België)

Berichtdoor Hitch op 19 jan 2013 11:45

Ik weet niet hoe dit in zijn werk gaat maar als ik de lijst even nakijk van handelaars die het Palmvrienden label dragen bemerk ik daar toch een grote afwezige en dit is Exotica in Nijlen.
Ik ga daar reeds 8 jaar lang langs en heb er al een klein fortuin opgedaan aan planten. Hier hebben ze spul dat je elders niet gauw tegenkomt en werkelijk een enorm aanbod van zowel kleine als grotere maten in planten. Het is een familiebedrijfje dat aangevoerd word door Guido die indertijd een bedrijf met aardbeiserres heeft overgenomen en getransformeerd in een zaak voor exoten. Als je exotenliefhebber bent in België moet je daar toch echt eens binnenspringen.
Ik weet niet juist aan welke criteria een zaak moet voldoen om het label in huis te halen maar ik draag hem toch alleszins voor.
Minpuntje is misschien dat hij volgens mij geen planten verstuurt dus je moet er echt langs gaan. Betalen doe je in de zomermaanden cash of met de bankkaart en toegegeven, soms vind ik zijn prijzen er wat over maar wat je koopt is alleszins topkwaliteit en steeds goed doorworteld. Advies is steeds eerlijk, als een plant niet winterhard is krijg je dit ook zo te horen wat bij mij al veel uitmaakt, zeker als je beginnend naïef hobbyist bent.

Wat zijn jullie ervaringen met deze zaak? Ik ben toch niet de enige van dit forum die daar komt? Regelmatig staan er Nederlandse klanten op de parking dus zijn bekendheid moet toch al tot in Nederland zijn gereikt.
Hitch

156 bedankjes

Re: Exotica te Nijlen (België)

Berichtdoor manowar op 19 jan 2013 19:43

Ik moet je wel bijtreden. Exotica is bij mij ook een winkel waar ik bijna maandelijks langskom en 70% van mijn exoten kom ook van daar en geeft idd goede uitleg.Ik ben nog geen winkel tegengekomen waar ze zoveel passieflora's en citrussen staan hebben.Ik kom er nu al ong 15jaar mijn kinderen noemde het vroeger zelfs het oerwoud ...voor mij het paradijs als alles in bloei staat.
Voor de nieuwsgierigen hij heeft ook een zeer degelijke webside http://www.plantencentrumexotica.com/ aan aanrader als je het mij vraagt!
Laatst bijgewerkt door manowar op 20 jan 2013 18:31, in totaal 2 keer bewerkt.
manowar

2 bedankjes

Berichtdoor palmgek op 19 jan 2013 19:56

Is al eerder een topic over geweest. Mijn ervaringen zijn ook positief :thumb_up:

viewtopic.php?f=24&t=8385&p=97721&hilit=+exotica#p97721

Groeten, Richard
Não faz mal!

2022 minimum 24,7 - maximum 33,6
2023 minimum 23,9 - maximum 34,0
palmgek

459 bedankjes

Berichtdoor p e t e r op 19 jan 2013 20:03

Het is vlak bij me in de buurt en ze hebben inderdaad een interessant aanbod.

Wel moet je sommige benamingen van planten met een korreltje zout nemen vind ik. Bv de acacia dealbata subalpine die aze verkopen is een gewone acacia dealbata wat als speciaal zaak toch niet kan vind ik.
Het advies en de bovendien de klantvriendelijkheid kan mijn inziens ook beter.

Met deze dingen in het achterhoofd herhaal ik nogmaals dat het toch een aanrader is en zelf kom ik er ook meermaals per jaar. Ze hebben een prachtig aanbod en sommige planten zijn niet te duur.
Groetjes,
P e t e r
Mijn fotopagina: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=2070&start=510
De winter is de echte uitdaging van onze hobby maar geef mij de zomer maar.
p e t e r
Beheerder
Beheerder

447 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 20 jan 2013 10:46

Ok, dan kan Exotica erbij op de lijst.
We doen het nodige! ;)

Vrgr
Niek
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

856 bedankjes

Berichtdoor Hitch op 20 jan 2013 11:10

Vind ik verdiend. :thumb_up:
Hitch

156 bedankjes

Berichtdoor jaak op 20 jan 2013 12:52

Misschien kan Guido even op de hoogte gebracht worden,wie weet waar dit goed voor is :) zelf kom ik er ook een 2 tal keer per jaar en daar staat inderdaad een prachtig assortiment in de serres.

Groeten, Jaak
We leven allemaal onder dezelfde hemel,maar we hebben niet allemaal dezelfde horizon

viewtopic.php?f=49&t=1772#p18157------Jaak zijn tuin
jaak
Moderator
Moderator

156 bedankjes

Berichtdoor Hitch op 20 jan 2013 13:30

Ik heb hem er even een mailtje over gestuurd maar droom niet van kortingen oid, daar is Guido namelijk niet voor te vinden. :lol:
Hitch

156 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 20 jan 2013 14:36

Is al in orde hoor. :D
Zodra we een bedrijf toevoegen aan de lijst dan sturen we de zaakvoerder een mail met de nodige info. Oa een link naar dit topic en de bewuste lijst. En naar het logo zodat het evt. ook op hun site opgenomen kan worden. ;)
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

856 bedankjes

Berichtdoor jaak op 20 jan 2013 16:07

Hitch schreef:Ik heb hem er even een mailtje over gestuurd maar droom niet van kortingen oid, daar is Guido namelijk niet voor te vinden. :lol:

aan kortingen denk ik niet maar misschien een rondleiding in zijn zaak.

Groeten, Jaak
We leven allemaal onder dezelfde hemel,maar we hebben niet allemaal dezelfde horizon

viewtopic.php?f=49&t=1772#p18157------Jaak zijn tuin
jaak
Moderator
Moderator

156 bedankjes

Volgende

Keer terug naar Nieuws en tips