Juist John
Even een kleine verduidelijking, waarom ik zoveel foto's en info neerschrijf.
(Lees het onderste gedeelte niet als negatief aub, met woorden is het niet steeds makkelijk te omschrijven

)
Ik heb de persoonlijke keuze voorgenomen om op mijn tuintopic niet steeds met pracht en praal te komen. Maar de realiteit neer te zetten van een beginnend exotenliefhebber (ondertussen een 2-tal jaar).
Dit gaat samen met veel vallen en opstaan.
Met veel experimenteren en proberen. Met vele uren onderzoek en info vergaren op palmvrienden, kennisen en andere media.
Zoekend naar de beste methode om exoten in combinatie met vaste planten te behouden in eigen tuin. Met of zonder bescherming wordt dit jaar duidelijk.
Via deze weg maak ik een soort log die ik in de toekomst steeds kan raadplegen of eventueel naar verwijzen. Vele collega's en vrienden willen wel de oorsprong en evolutie van mijn passie kunnen zien. Hiermee kan ik ook aantonen mocht toekomstig mijn tuin ook 1 van de toptuinen worden, onder menig palmvrienden. Dit niet allemaal van een leien dakje verloopt.
Dat ik van bloemenpracht hou was reeds duidelijk,

ondertussen zijn er veel exoten onder deze planten. Ik heb nooit genoeg met 1 exemplaar, hou van grote partijen in 1 keer en ook variatie in die groep planten.
Die mogelijkheid heb ik omdat mijn tuin groot genoeg is.
Momenteel kamp ik nog met te weinig overwinteringsplaats, dus hoop dit zo vlug mogelijk te kunnen oplossen.
Ondertussen droom ik reeds hoe mijn tuin deze zomer zal stralen, en welke projecten ik verder kan uitwerken.
Als laatste wil ik iedereen danken die reacties neerschrijven en zo mijn tuin helpen opbouwen tot mijn eigen paradijsje op aard....

Zonder deze had ik het momenteel bereikte niet kunnen realiseren
Vriendelijke Groeten,
Jean-Marie