mijn palmboom

Post hier al je vragen over je winterharde en niet winterharde palmbomen.

Re: mijn palmboom

Berichtdoor trachypalm op 10 feb 2013 20:50

Rico schreef:Er zijn twee soorten mensen,
Mensen die fouten maken, en mensen die fouten maken en het toegeven :lol:

Ik denk dat de meeste mensen hier ooit wel eens een plant hebben gekocht die ze misschien beter hadden kunnen laten staan. :thumb_up:
bekijk ook eens mijn tuin viewtopic.php?f=49&t=10593 Groetjes,
Hendrik
trachypalm

8 bedankjes

Berichtdoor trachypalm op 10 feb 2013 20:54

oke maar iedereen zecht dat het een slechte koop is maar dat is niet zo mooie kroon grote speer stam dus ik snap het niet het komt aleen maar door die wolluizen maar die waren er bij de aankoop nog niet en niemand gelooft mij :cry:
Hendrik
trachypalm

8 bedankjes

Berichtdoor Ed's Palmenfarm op 10 feb 2013 21:13

Ja wel, we geloven je wel. Echt waar. Maar iedereen probeert je wel te helpen met advies op dit forum, vergeet dat niet. Echter als de toon anders wordt (en ik heb een hele gladde rug), dan kan dat bij andere personen, misschien heel naar overkomen.

Je kan heel snel een potje breken, maar opbouwen kost heel veel meer tijd, vergeet dat niet.

Maar goed, je hebt dus en mooie palm gekocht voor 10€, wat je moet doen is een beetje koeler zetten. Niet in een warme droge huiskamer of slaapkamer. Maar een ruimte waar de verwarming niet aan staat. Af en toe doorluchten is wel gewenst als hij toch in een warme droge kamer staat. Zoals ik eerder vermeldt heb, afspuiten met een groene zeep oplossing en water, rustig aan met water geven nu, want de palm verdampt ook weinig.
Gewoon rust geven en in het voorjaar (april) net na de vorst, naar buiten. Nieuwe pot halen en verse aarde (ph 5,5-6) licht zuur, daar houden de fortunei's van en koemestkorrels geven boven op de nieuwe aarde strooien en lichtjes inharken. Kan uiteraard ook direct in de volle grond gezet worden. Bij warme dagen veel water geven, want hij verdampt dan veel en bij koudere dagen minder water. Koemestkorrels om de 3 maanden toedienen. Na september stoppen met voeding (koemest) en minder water geven. Die wolluis gaat er wel uit, maar hou hem niet te warm en te droog (lucht).

Succes :thumb_up:

Ps. zie foto van een palm welke ik gekweekt heb uit zaad, deze staat sinds verleden jaar in de volle grond. Dat de palm van jou, net zo mooi als deze mag worden. ;)
Bijlagen
Tr. fort 140cm.jpg
Tr. fortunei dubbelstam
Tr. fort 140cm.jpg (187.02 KiB) 3037 keer bekeken
Ed's Palmenfarm

11 bedankjes

Berichtdoor trachypalm op 10 feb 2013 21:27

Ed's Palmenfarm schreef:Ja wel, we geloven je wel. Echt waar. Maar iedereen probeert je wel te helpen met advies op dit forum, vergeet dat niet. Echter als de toon anders wordt (en ik heb een hele gladde rug), dan kan dat bij andere personen, misschien heel naar overkomen.

Je kan heel snel een potje breken, maar opbouwen kost heel veel meer tijd, vergeet dat niet.

Maar goed, je hebt dus en mooie palm gekocht voor 10€, wat je moet doen is een beetje koeler zetten. Niet in een warme droge huiskamer of slaapkamer. Maar een ruimte waar de verwarming niet aan staat. Af en toe doorluchten is wel gewenst als hij toch in een warme droge kamer staat. Zoals ik eerder vermeldt heb, afspuiten met een groene zeep oplossing en water, rustig aan met water geven nu, want de palm verdampt ook weinig.
Gewoon rust geven en in het voorjaar (april) net na de vorst, naar buiten. Nieuwe pot halen en verse aarde (ph 5,5-6) licht zuur, daar houden de fortunei's van en koemestkorrels geven boven op de nieuwe aarde strooien en lichtjes inharken. Kan uiteraard ook direct in de volle grond gezet worden. Bij warme dagen veel water geven, want hij verdampt dan veel en bij koudere dagen minder water. Koemestkorrels om de 3 maanden toedienen. Na september stoppen met voeding (koemest) en minder water geven. Die wolluis gaat er wel uit, maar hou hem niet te warm en te droog (lucht).

Succes :thumb_up:

goed idee ik heb al een tegenmiddel gekocht voor de wolluizen en koemest komt zeker goed want mijn oom werkt op een boerderij met koeien en hij staat in de hal daar is het aardig koel. :thumb_up:

*o en mooi tuintje ik ga ook zo,n tuintje maken met trachy grint en andere plantjes
echt mooi
Hendrik
trachypalm

8 bedankjes

Berichtdoor erna op 10 feb 2013 22:12

Trachypalm, opgepast met verse koemest hoor ! Met koemestkorrels bedoelt Ed eigenlijk die korrels die men in zak verkoopt, oa. bij de Aveve.

Waar woon je ergens ? Als je in de buurt van Diksmuide komt mag je steeds een kleine trachycarpus komen halen.

groetjes, Erna
erna

374 bedankjes

Berichtdoor trachypalm op 11 feb 2013 19:28

erna schreef:Trachypalm, opgepast met verse koemest hoor ! Met koemestkorrels bedoelt Ed eigenlijk die korrels die men in zak verkoopt, oa. bij de Aveve.

Waar woon je ergens ? Als je in de buurt van Diksmuide komt mag je steeds een kleine trachycarpus komen halen.

groetjes, Erna

licht dat in belgie of de diksmuide straat in nl
Hendrik
trachypalm

8 bedankjes

Berichtdoor JmC4c op 11 feb 2013 19:47

Erna, woont in België ;)
JmC4c
Bedrijven

502 bedankjes

Berichtdoor trachypalm op 11 feb 2013 19:55

jammer te ver weg ik woon in friesland
Hendrik
trachypalm

8 bedankjes

Berichtdoor erna op 11 feb 2013 20:01

trachypalm schreef:jammer te ver weg ik woon in friesland

Ja, dat is wat ver weg hé, mocht ik een middel vinden..( misschien bij een forumuitstap) om een plantje mee te geven zal ik dat zeker doen.

groetjes, Erna

Aan de moderators : zijn er al plannen voor forumuitstapjes ? :D
Zoals altijd ben ik erg nieuwsgierig..
erna

374 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 11 feb 2013 20:10

We moeten inderdaad dringend weer een agenda opmaken voor het komende seizoen :oops:
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

856 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Winterharde en niet-winterharde palmbomen