Richard's tuintje

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: Richard's tuintje

Berichtdoor palmgek op 13 feb 2013 01:54

Op het moment komt hier de Heliconia "Olympic flame" weer in bloei. Heb er al vaker foto's van geplaats, maar wil ze toch nog is delen ;)
Op voorhand had ik er weinig vertrouwen in maar het blijkt prima te doen in de huiskamer. Regelmatig komen er nieuwe plantjes boven de potgrond, die de uitgebloeide en afstervende exemplaren weer vervangen, dat gaat al bijna 3 jaar zo, met ongeveer 2 keer per jaar bloemen (winter en zomer). Erg dankbare plant die een tropisch sfeertje geeft aan je huiskamer :thumb_up:

Afbeelding

Afbeelding

Groeten, Richard
Laatst bijgewerkt door palmgek op 28 feb 2013 09:02, in totaal 1 keer bewerkt.
Não faz mal!

2022 minimum 24,7 - maximum 33,6
2023 minimum 23,9 - maximum 34,0
palmgek

459 bedankjes

Berichtdoor JmC4c op 13 feb 2013 12:01

Foto's van zo'n prachtige plant kan je nooit teveel plaatsen, Richard ;)
Heel knap :thumb_up: :thai: voor het delen.
JmC4c
Bedrijven

502 bedankjes

Berichtdoor ick op 13 feb 2013 17:53

Nog even over je Opuntia ficus indica,
Ik heb eenzelfde exemplaar: ooit een schijf vanuit Spanje meegenomen en die geplant. Het volgende 2 zomers kwamen er een aantal nieuwe schijven, maar vervolgens heeft de plant een paar jaar stil gestaan. Vorige zomer kwamen er weer 1 schijf bij...
Maar geen bloei tot nutoe en ik heb de plant al zeker 5 jaar.
Wat die langzame groei betreft, dat vind ik voor mijn plant prima, die van mij staat nl. in pot en ik zit niet te wachten om een opuntia-boom naar binnen te slepen 's winters... Zo heb ik al 2 enorme Austrocylindropuntia subulata (rond 2 meter hoog met diverse vertakkingen) die ik nauwelijks nog naar binnen krijg.

Mooie Heliconia trouwens!

groet, rick
ick

71 bedankjes

Berichtdoor Exotengek op 16 feb 2013 14:59

@ Palmgek

Zijn die Heliconia's die erg mooi zijn!
Niet erg moeilijk? of vallen ze onder de gemakkelijke kamerplanten?
Exotengek

11 bedankjes

Berichtdoor palmgek op 17 feb 2013 09:29

Net als velen tropische soorten heeft ook deze moeite met het klimaat van onze huiskamers. De droge lucht, schommelende temperateren en veel te weinig licht laat de planten wegkwijnen.
ik meen me nog te herinneren dat er bij de verkoop werd gezegd dat ze zeker 2 maanden mooi blijven.... Alsof het een bos snijbloemen was :o
Gelukkig groeit en bloeit hij hier na bijna 3 jaar nogsteeds! En ik doe eigenlijk niets speciaals. Staan nog steeds in hetzelfde potje met dezelfde aarde. Toen ik de plant pas had was het blad vaak aangetast door vermoedelijk spint, maar ook dit heb ik redelijk onder de knie. Veel licht (niet direct) en regelmatig een beetje water. Laat de aarde afhankelijk van de groei van de plant af en toe ook is verdrogen tussen de gietbeurten. Met bemesting ben ik voorzichtig... dit krijgt ie zelden.

Afbeelding

Groeten, Richard
Não faz mal!

palmgek

459 bedankjes

Berichtdoor palmgek op 28 feb 2013 09:01

Gisteren toch maar even de basjoos uitgepakt en ongeveer 30 cm nieuwe groei weg moeten knippen. Omdat deze de bescherming mee de hoogte in nam, waardoor de onderste 30 cm van de stammen onbeschermd was. Tussendoor een fotootje geschoten, inmiddels zit de folie weer terug. Hopelijk nog maar een weekje :thumb_up:

Afbeelding

Nieuwe aanwinst voor de volle grond in mei, Alocasia zebrina ;)

Afbeelding

Groeten, Richard
Não faz mal!

palmgek

459 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 28 feb 2013 10:25

Oh die is mooi! :o
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

856 bedankjes

Berichtdoor Pieter73 op 28 feb 2013 20:50

Zo, die basjoos zijn er vroeg bij. Ik dacht dat ze over 2 maandjes pas wakker zouden worden. Mijn Musa sikkimensis had vorig jaar ondanks bescherming (geen verwarming, alleen een korf met stro en een omgekeerde speciekuip tegen de regen) flinke klappen gehad. Die was helemaal teruggevroren en kwam pas eind juni !!!! weer boven de grond.
Dit jaar heb ik ze binnen staan om te overwinteren (vanwege verhuizing). Ze staan er nu prachtig bij en groeien lekker. Buiten hadden ze nog weinig gegroeid afgelopen zomer. Ik heb nog weinig ervaring met bananen maar vind ze helemaal geweldig. Ik ga er zeker mee verder experimenteren. Een basjoo gaat er dit jaar ook zeker komen.
Pieter73

45 bedankjes

Berichtdoor Nosferatu op 28 feb 2013 20:58

Ik heb nog 30 cm over van mijn basjoo lol
Nosferatu

15 bedankjes

Berichtdoor Rico op 28 feb 2013 22:14

Die bananen zien er nog super uit!

Mag ik vragen wat een zebrina van dat formaat ongeveer mag kosten normaal gesproken?
Ik heb ze hier ook bij een tuincentrum gezien en vind ze echt prachtig, maar twijfel nog een beetje (waren vrij prijzig)
Gr, Rico
Rico

163 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Foto album en video