Ik heb mijn bescherming rond de Musa Basjoo 2 dagen geleden ook verwijderd,kon het echt niet meer aanzien:)
Moest het nu nog vriezen wikkel ik er nog wat vliesdoek rond.
Rond deze Musa Basjoo,heb ik eerst 4 grote palen in de grond gedaan,dan zo met bubbelfolie rond de palen gewikkeld,bovenaan heb ik een dikkere folie geplaatst.Rond de Musa zelf heb ik eerst enkele lagen vliesdoek gewikkeld,dan lichtslang van 150 watt,en dan nog een laag vliesdoek,daarboven nog van onderaan tot bovenaan een 4 cm dikke mousse van een oude mat,en als laatste ook van onderaan tot boven een vierkant gemaakt met 5 cm dikke isimo.
Lichtslang liet ik via timer werken en als controle van temp binnen in de bescherming (tegen de Basjoo zelf) gebruikt ik een digitale thermometertje die ik gekocht had bij Conrad.
Al mijn andere Basjoo's spit ik uit en heb deze sedert 2 dagen ook in volle grond gezet,volgende winter denk ik eraan om zeker de lichtslang terug te gebruiken voor de banaantjes,de ene zegt veel werk en niet nodig,je kan ze laten afvriezen tot aan de grond en terug laten opkomen... ikzelf heb het eens zo geprobeerd en is goed meegevallen,stam is nu 1m95.

- DSC_0006.jpg (169.19 KiB) 4287 keer bekeken

- DSC_0007.jpg (246.71 KiB) 4287 keer bekeken

- DSC_0008.jpg (190.06 KiB) 4287 keer bekeken

- DSC_0009.jpg (120.49 KiB) 4287 keer bekeken