Maandag 1 maart - Lidl

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

Re: Maandag 1 maart - Lidl

Berichtdoor lapalmeraie op 02 maart 2010 13:27

amourath schreef:
lapalmeraie schreef:In dit nieuwe huis had ik plechtig beloofd dat ik enkel nog maar potjes op de radiator zou zetten in de 'plantenkamer' maar dat is inmiddels ook al de living, keuken en washok geworden :roll:

Waauw, jij hebt zelfs een plantenkamer :)

Ssst! Mijn vrouw gelooft nog dat dat het 'bureau' is :lol:

Zaailingen vragen inderdaad veel meer opvolging. Zeker als ze in kleine potjes staan.
Ik ben onlangs enkele Sequoia zaailingen kwijtgeraakt omdat de aarde in enkele dagen opgedroogd was :oops: Ook bij de andere zaailingen heb ik redelijk wat uitval gehad hoor. Bijna de helft van m'n nicolai's en robusta zaailingen. Maar als je er een aantal hebt is dat niet zo heel erg natuurlijk.

Bij vakantie is dat inderdaad wel een probleempje. Enige tijd terug hadden we het er in een ander topic ook al over. Maar nogmaals, ik ben blij dat er al het één en ander de volle grond in kan. Ben ook wel benieuwd naar de groeisnelheid van bepaalde soorten.

Vrgr
Niek
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

856 bedankjes

Berichtdoor Christophe op 02 maart 2010 13:33

Ssst! Mijn vrouw gelooft nog dat dat het 'bureau' is :lol:

:lol:
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Berichtdoor amourath op 02 maart 2010 14:10

lapalmeraie schreef:Ssst! Mijn vrouw gelooft nog dat dat het 'bureau' is :lol:

Het bureau is geen optie, dat wordt al ingenomen door fotomateriaal... even erg als de plantjes eigenlijk :mrgreen: en dan hebben de plantjes nog een vorodeel: die kan ik 'vermenigvuldigen'... met lenzen is me dat nog steeds niet gelukt :lol:

lapalmeraie schreef:Zaailingen vragen inderdaad veel meer opvolging. Zeker als ze in kleine potjes staan.
Ik ben onlangs enkele Sequoia zaailingen kwijtgeraakt omdat de aarde in enkele dagen opgedroogd was :oops:

Wel, ik heb een aantal palmzaailingen in zo'n zaai- en kweektray geplant, omdat dat wel handig is: neemt weinig plaats in en het zijn ook diepe potjes... maar het grote nadeel is inderdaad dat die grond meteen uitgedroogd is :(
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
amourath

112 bedankjes

Berichtdoor draco op 02 maart 2010 14:41

hey niek
dus ook eentje aangeschaft
en wat is jouw idee over deze propagator ????
ik heb wel gezien ( moest daarvoor opnieuw de lege doos binnenhalen want was vandaag ophaling papier ) dat het maar 13 W is , niet zo heel veel in feite dus
ik denk dat ik het via 2 houten blokken bovenop mijn verwarming ( = gasverwarming ) zal plaatsen ( 2 houten blokken eronder om de propagator niet rechtstreeks op de kachel te plaatsen en te zorgen dat er ook luchtcirculatie is ) en dan nog extra de verwarmingsmat inschakelen ; zo kom ik bijna tegen de 30° C aan
verder vind ik het wel een praktisch en degelijk toestel , wetende dat het maar 27 € was
draco

Berichtdoor lapalmeraie op 02 maart 2010 15:19

Inderdaad, het is meer een hulp voor extra warmte dan dat je er echt hoge temperaturen mee kunt halen hè. Ik heb hem eigenlijk vooral gekocht zodat ik ook 's nachts nog wat warmte kan geven.
Voor de soorten de heel veel warmte nodig hebben kun je hem inderdaad op een verwarming plaatsen. Wel opletten dat het niet té hoog oploopt dan natuurlijk.
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

856 bedankjes

Berichtdoor Benneke op 02 maart 2010 17:53

Dus je kan daar zeker ook werken met banaanzaad?
Benneke

5 bedankjes

Berichtdoor Pietn op 02 maart 2010 22:42

In Action winkel (waar ge beetje vanalles kunt kopen) verkopen ze propagators(zonder stekker) voor nog geen 3 euro! en 1l plantenvoeding voor 99 cent!
Pietn

7 bedankjes

Berichtdoor amourath op 02 maart 2010 22:58

Ik heb mijn kleinere propagator - ook zonder verwarming - gekocht voor 4€ dacht ik (floralux :mrgreen: ) maar de verwarmde is wel dubbel zo groot en ook hoger. De kleinere doet het prima voor zaden die kiemen bij kamertemperatuur, of om reeds gekiemde zaden in te laten groeien. Spijtig dat ze die dingen niet minder hoog maken! Nu trek ik mijn plan met een doorschijnende curverbox, ook een prima serre :lol:
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
amourath

112 bedankjes

Berichtdoor draco op 04 maart 2010 00:27

ik denk dat de propagator van Lidl toch een goeie en degelijke aankoop is
in vergelijking bijv de gelijkaardige die aangeboden word op tuinadvies
enige verschil is dat deze op tuinadvies 7 bakjes heeft en deze van Lidl 6 bakjes
maar verder is alles identiek gelijk , zelfs wattage van verwarmingsmat
en natuurlijk het grote prijsverschil
27 € in Lidl voor 49 € bij tuinadvies
dus ik kan enkel maar raad geven aan degene die niet zo proffesioneel werken als ik en toch een degelijke zaai en kweekbak willen , eens langs te gaan bij Lidl

http://www.tuinadvies.be/shop/product.php?id=255

http://www.lidl.be/cps/rde/xchg/lidl_be ... _14610.htm
draco

Berichtdoor Christophe op 04 maart 2010 00:43

(beetje off-topic, ik zag het via de link die draco gaf)

Het verbaast me steeds hoe duur de kleine serretjes zijn die je hier en daar kan kopen. Ik heb m'n serre zelf in elkaar gestoken. De volgende keer dat ik dit doe maak ik er foto's van, een soort doe-het-zelf tutorial. Voor slechts 100-120€ heb ik nu een serre van 1,8m hoog, 2m breed en 4,5meter lang. Eigenlijk bouw je voor vrijwel hetzelfde geld een véél grotere serre. Het enige verschil in kostprijs zou hem in de serrefolie zitten, dat best goed meevalt van prijs ;)

Christophe
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Nieuws en tips