Zo vandaag aan de slag gegaan met de bestelling geplaatst bij Gardenpalms.
We hadden een beetje een valse start, pallet was verkeerd aangemeld bij de vervoerder, daardoor stonden de planten een week extra ergens . . . en met een Robusta die 240 cm hoog is, die vindt dat niet prettig, het had als gevolg dat de belangrijkste plant van de pallet er het slechtse uitzag
Keurig netjes namen ze de pallet retour, credit nota direct dezelfde dag overgemaakt.
Duimpje meer dan waard hoor!!
Nieuwe bestelling geplaatst en keurig netjes geleverd in perfecte staat!!

Veren steken ruim over de schutting

Let op het pakje vla, Robusta ziet er op de foto's kleiner uit, ik schrok echt toen ik hem 's nachts na mijn avonddienst tegen kwam.

Eerst dacht ik het op te lossen met een pot met dia 38 cm, maar dat was tijdens de bestelling.
We hebben toch maar besloten op pad te gaan voor een wijnvat.

In het wijnvat moet natuurlijk wat potgrond, gelukkig had ik de gehele dag mijn dochtertje als gezelschap.

Zo nu kon het echte werk beginnen, met mijn dochter als hulp, besloten we zo veel als mogelijk aarde/klei/keiharde grond in ieder geval uit de pot te lepelen.
De grond was zo hard, dat ik een schroevendraaier met een hamer in het aarde moest slaan om het een beetje los te krijgen.
Uren verder en een lamme arm . . . .

Flink wat klei/aarde/grond verwijderd, alles GRONDig afgespoeld.

Natuurlijk wast hulpmiddelen erbij, helaas hadden ze geen Vivimus.

En dan na uren zwoegen, en na een zwaar gevecht met een palm van ruim 110 kilo mag ik me de grote winnaar noemen.
Ik ben blij

Nog eentje vanaf de bank dan