Nody's nieuwe tuin

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: Nody's nieuwe tuin

Berichtdoor erna op 18 maart 2013 18:07

hallo Tijn,

Ik kijk er misschien over, maar kan geen filmpje of link vinden in je bericht..

groetjes, Erna
erna

374 bedankjes

Berichtdoor Nody op 18 maart 2013 18:30

Ligt misschien aan je browser, want bij mij doet hij het gewoon.

Dit is de link:

Nody

23 bedankjes

Berichtdoor Rico op 18 maart 2013 21:14

Hier doet hij het ook.
Leuk filmpje :thumb_up:
Gr, Rico
Rico

163 bedankjes

Berichtdoor JmC4c op 18 maart 2013 21:16

Ik heb je filmpje zichtbaar gemaakt Tijn ;)
JmC4c
Bedrijven

502 bedankjes

Berichtdoor Nody op 02 jun 2013 21:44

Hallo allemaal!

Ik ben even weggeweest, maar nu ik eindelijk uit mijn 'voorjaarsdepressie' ben en een nieuwe camera heb heb ik weer eens wat kiekjes gemaakt van onze tuin.

Het is een heel verschil met de sombere foto's hiervoor!

Expirimenteel varenhoekje tegen zeer beschutte noordmuur met anti-hondbescherming: links de bekende kamervaren nephrolepis exaltata en rechts dicksonia antarctica (onzichtbaar, maar heeft kleine krullen). Volgende winter wordt deze bak bij vorst gevuld met blad en stro.
Afbeelding

Mijn phoenix roebelenii staat nu lekker buiten in zijn grote bak op wieltjes. Hier in de zon, maar in de hele middag is het schaduw.
Afbeelding

Het schaduwhoekje van de tuin met verschillende varens en fatsia's en in het midden een Eucalyptus neglecta. Die krijgt nog wel veel zon. Onze hond Sergej op de tweede foto.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De eucalyptus gunnii 'Azura' groeit als kool.
Afbeelding

Heeft vorig jaar weinig gegroeit, maar de albizia coreana heeft er zin in op zijn nieuwe plek.
Afbeelding

Kruidentuintje met bloeiende citrus-thijm.
Afbeelding

Mijn nieuwste Trachycarpus fortunei met op de voorgrond een van de kiwi's tegen de pergola.
Afbeelding

De nieuwe groei van de eucalyptus debeuzevillei is altijd goed te herkennen. Minst beschutte plek, maar had totaal geen schade afgelopen winter.
Afbeelding

De quercus rhysophylla 'Maya' (Mexicaanse wintergroene eikensoort) was eind april helemaal kaal, maar haalt nu qua groei de eucalyptussen in! Nieuwe groei is altijd knalrood.
Afbeelding

De quercus suber (kurkeik) gaat nog harder dan de steeneik.
Afbeelding
Afbeelding

Deze fatsia japonica heb ik in maart als kamerplant gekocht, maar meteen geplant. De voorjaarsschade is nauwelijks meer te zien.
Afbeelding

De magnolia grandiflora 'Edith Bogue' begint eindelijk zijn knop op te zwellen. Was even bang dat hij niet zou aanslaan.
Afbeelding

De ficus carica (vijg) is ook eindelijk weer 'wakker'.
Afbeelding

De jubaea chilensis heeft de hele winter onverwarmd, maar wel periodes ingepakt goed overleeft. Het maken van een heuveltje was dus een goed idee.
Afbeelding

Ondanks dat de nog kleine paulownia tomentosa tussen de hoge vaste planten staat doet hij het goed. Het is immers ook van nature een pioniersplant die erop gemaakt is met 'onkruid' te wedijveren.
Afbeelding

Deze minder exotische brem is toch wel een blikvanger. Samen met de camellia-boom (die vroeger een struik was).
Afbeelding

Deze eucalyptus gunii 'Divaricata' had ik in maart geplant. Verloor daarna al zijn blad, maar is toch weer uitgelopen.
Afbeelding

De aanstichter van mijn hobby: Mijn oude vertrouwde trachycarpus fortunei alhoewel ik hem eigenlijk steeds meer op een wagnerianus vind lijken. Zou best kunnen, want ik heb hem ergens op de markt gekocht.
Afbeelding

Alsof er helemaal niks gebeurt is groeit de eucalyptus perriniana vrolijk verder. "Hoezo lange winter- en voorjaarskou? Niks van gemerkt."
Afbeelding

De nog kleine trachycarpus princeps begint al een stuk grotere bladeren aan te maken.
Afbeelding

Ooit gekocht in voorjaar 2011 als 1,5 meter hoge (nog dunne) olijfboompje. Was tot dit gereduceerd na de februari 2012-diepvries, maar lijkt geen houtschade van afgelopen winter/voorjaar te hebben opgelopen. Wel bladschade uiteraard.
Afbeelding

Op verzoek van mijn vriendin. Een oleander in de voortuin op het zuiden, maar ik ben bang dat dit een eenjarig plantje gaat worden.
Afbeelding

Deze cordyline australis'sen zijn net als de jubaea wel ingepakt geweest, maar niet verwarmd. De een is er beter doorheen gekomen dan de ander.
Afbeelding
Afbeelding

De colletia paradoxa. De struik zonder bladeren, maar toch geen cactus. Mijn meest exentrieke plant. Zijn nieuwe aangroei is zelfs nog exentrieker.
Afbeelding

Overzicht voortuin. Nog veel onkruid, maar wordt binnenkort onder handen genomen.
Afbeelding

Overzicht achtertuin.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Nody op 15 sep 2013 09:56, in totaal 2 keer bewerkt.
Nody

23 bedankjes

Berichtdoor Remy op 03 jun 2013 00:04

Volgend jaar ga ik ook een albizia coreana aanplanten. Mijn julibrissin en evi's purple doen het ook uitstekend! Zo te zien loopt deze ook wat vroeger uit en zo hij ook meet vorst moeten kunnen verdragen. Ik ben benieuwd hoe jou exemplaar het gaat doen van de zomer! Staat hij ook gewoon in de volle zon?
Remy

82 bedankjes

Berichtdoor Nody op 03 jun 2013 09:27

De albizia coreana staat op het zonnigste warmste hoekje van de tuin. Achter ons groente- en kruidentuintje. Liep vorig jaar tijdens de zachte maart al uit en verliest zijn blad pas bij de eerste echte nachtvorst. In 2011 begon dat pas in december en was pas echt kaal in januari 2012!

Is goed winterhard. Alleen de top paar cm is er afgelopen winters steeds afgevroren. Waarschijnlijk omdat die dan niet genoeg afgerijpt was, omdat hij door blijft groeien tot het echt te koud wordt.

Ik raad aan steeds de sterkste nieuwe uitschieter te laten groeien en de rest af te snoeien als je een mooie stam wilt hebben. Of je moet het geluk hebben al een groot exemplaar te bemachtigen. Veel succes!

PS Ik heb de a. coreana gekocht bij de Groene Prins. Net als al mijn eucalyptussen. Als je kwaliteit wilt moet je daar wezen.
Nody

23 bedankjes

Berichtdoor wsnbm op 03 jun 2013 19:07

Nou hopelijk blijf je lang in deze "eindelijk beetje warmte" upper hangen, je hebt er reden genoeg voor met al dat prachts.

:thumb_up:
Groet,
John
wsnbm

186 bedankjes

Berichtdoor Remy op 04 jun 2013 19:42

Ok Tijn, je hebt me overtuigd :thumb_up:
Remy

82 bedankjes

Berichtdoor Nody op 04 jul 2013 16:47

UPDATE JULI 2013 - IN VIDEO FORMAT (HQ)

Tip: als het ff kan, zet hem op de hoogste resolutie!

Nody

23 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Foto album en video