Zoals bij allen van ons alles groeit en bloed, zo ook hier een beetje, heb enkel bloeiende heesters, eentje is bijzonder daar deze al stond toen ik het huis kocht en is een van de weinige overblijvers van die tijd, de jasmijn, heerlijke mierzoete geur, wel van korte duur maar je kunt er niet omheen de hele tuin geurt

Naast deze staat een acacia struik, weet de juiste naam niet meer deze staat op het punt te bloeien zal nog een close up nemen als ze open gaan, deze geurt ook zoet, 2 weken geleden bloeide de vlierbes en even daarvoor de lijsterbes, allemaal traditionele struiken die toch ook de moeite zijn en blijven voor mij daar ze naast de bloei dienst doen als schaduw voor de varens,

De C. ssp dwarf staan er onder, deze gaan wel erg groot worden!

grote C.medullaris gaat uitstekend en is bezig met blad nr. 6,
De maurelli die ik van Demi heb komt ook weer goed op gang, heeft -3ºC gehad vorig najaar en het gered

Ge grote C.medullaris doet het uitstekend en is bijna rond,

De cordyline australis die ik van Han over genomen heb bloeit geweldig mooi, alleen is die reuk minder

staat kort bij de schuifpui, maar de pracht van de bloemen winnen het van de geur

De D. fibrosa is wat laat maar gooit nu ook zijn veren uit,

En het zicht vanaf de veranda van de medu's die het heel goed doen, ben benieuwd hoe ze het verder gaan doen, we zitten op de helft van de groeitijd!
tot de volgende,
Gr. Eduard.
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC