@J-M, Grote Maurellii zag er nog niet uit, daarom geen foto maar ondertussen begint hij eindelijk een klein beetje mooi te worden. Komende dagen zal hem ook veel deugt doen, groei is wel dringend nodig want van de stam blijft ondertussen niet veel meer over door dat aanhoudende koude weer

Wat die hosta betreft, die heb ik nog van Bart (Djoeke). Naam weet ik niet sorry, maar als je wil steek ik een stuk af in het najaar voor je, nu wil ik hem niet in stukken kappen natuurlijk
@Eduard, Het zwembad word in de toekomst vervangen door een zwemvijver en een aansluitende visvijver met grote waterval. Inderdaad serieuze plannen dus, maar die moet ik nog eerst verder uitwerken en goed plannen voor ik er aan begin. Ook kost dat centjes en heb nog andere verbouwingen aan het huis te doen dus het zwembad zal nog even moeten blijven. Echt storen vind ik het niet maar het neemt inderdaad veel zicht weg, toch kan ik de plonskes niet missen hoor
@Richard, Herstel van de armata achteraan is vrij goed bezig. Heeft al 1 blad uitgegooid en nu 1 grote speer die open komt. Zal zeker nog duren tot eind zomer 2014 eer ik er niks meer van zal zien. Helaas maar ik ben al blij dat dat het enige schadegeval is. De Butia lol, zoals ik al eerder heb gezegd. Niet mijn palm, heb er nog geen streepjes op gezet om juist te kunnen zien hoeveel die gegroeid is maar mijn indruk is dat die nog steeds niks gegroeid is. Is dat wel het geval dan zullen het maar enkele cm's zijn

Ach, zal mezelf maar wijsmaken dat hij volle bak bezig is in de grond
@alle anderen, Bedankt !
Volgende week plan ik weer een nieuwe update, goed weer is op komst en alles is groeiachterstand aan het inhalen