door palmguy op 04 sep 2013 21:16
Hallo,
Mijn exemplaar heeft het dit jaar toch weer vrij goed gedaan, zeker als ik de foto's van 2,5 jaar geleden bij aanschaf vergelijk met nu. Dit jaar is de Y vorm verder vertakt naar een W vorm, kwa bladvorming zou ik zeggen een blad of 3 a 4 per groeipunt, dat is dus al bij al best keurig. Enkel verdikking van de stammetjes is beperkt en groei is door de vertakking meer in de breedte als in de hoogte.
In zijn serretje kreeg de plant gezien de zonnige maanden vrij vaak en vrij lang hogere temperaturen regelmatig tussen 45 en 55 gr Celsius met een maximum van 58,5.
De jaarlijks spectaculaire groei van de Musa Basjoo zorgt ervoor dat een groot gedeelte van de serre nu wordt afgeschermd door de banaanbladeren zodat de laatste weken de temps lager zijn en dus de groei stilvalt. Voordeel is dan weer dat deze bladeren mee de hoeveelheid vocht die in zijn omgeving valt mildert, de strijd tegen een vochtige bodem begint binnen een week of twee.
Wat niet zichtbaar maar wel voelbaar is, is de enorme prikkracht van de nieuwere bladeren, echte naalden zijn het.
Misschien plaats ik binnenkort wel een paar foto,s.
Laatst bijgewerkt door
palmguy op 05 sep 2013 09:37, in totaal 1 keer bewerkt.
Vriendelijke groeten
Guy