Trachycarpus sp Nova?

Heb jij planten of zaden waar je de naam niet van weet? Plaats hier je foto's en waarschijnlijk kan iemand op het forum je wel verder helpen.

Trachycarpus sp Nova?

Berichtdoor s.janssen op 10 sep 2013 21:52

Ik heb een Trachycarpus soort vorig jaar in de tuin gezet waar ik vermoed dat het een Trachycarpus sp nova is. Afgelopen winter wel wat schade gehad maar herstelde zich snel. Dit jaar krijgt de palm voor het eerst gedeelde bladeren.

Palm staat iets te diep naar mijn idee, de grond is wat verzakt door werkzaamheden in de tuin.

Het is lastig te zijn bij deze kleintjes, maar ik waag het er op ;)
Bijlagen
DSCF8676.JPG
DSCF8676.JPG (155.45 KiB) 1582 keer bekeken
DSCF8683.JPG
DSCF8683.JPG (160.87 KiB) 1582 keer bekeken
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
s.janssen

284 bedankjes

Re: Trachycarpus sp Nova?

Berichtdoor lapalmeraie op 13 sep 2013 21:38

Vind het zelf nog wat vroeg om daar al een uitspraak over te kunnen doen.
De kruipende stam wijst iig al op een 'speciale' Trachy. ;)
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

856 bedankjes

Re: Trachycarpus sp Nova?

Berichtdoor s.janssen op 13 sep 2013 22:23

Ja daarom, leuk met al die verschillende namen en dan vooral als je kaartjes kwijt raakt. Ja de palm is wat dieper in de grond gezakt maar deze doet het goed, waarom verplaatsen?

Dit soort palmen zijn veel leuker om in volle grond uit te proberen, volgend jaar wil ik wat meer experimenten uitvoeren.
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
s.janssen

284 bedankjes

Keer terug naar Plantenidentificatie