Aangezien ik meer van deze prachtige tropische planten wil gaan kopen heb ik me hier aangemeld om wat informatie te kunnen vergaren.
Ik heb sinds 8-9 jaar een Trachycarpus wagnerianus (althans daar gok ik op) zou ook een fortunei kunnen zijn , maar de bladeren zijn redelijk stug.
We hebben hem 3 jaar geleden meegenomen uit onze vorige tuin (woning) en daar is hij fantastisch doorgekomen.
Hen toen wel de minigraver moeten gebruiken.
Heeft bij ons altijd in de volle grond gestaan, en dit jaar heeft hij voor het eerst prachtige gele trossen gekregen.
Nu heb ik afgelopen zomer regelmatig stengels weggehaald omdat ze veel geleden hadden met de winter.
Deze week nog 9 stengels weggesneden ,meeste waren nog wel groen , maar niet zo mooi meer .
Zou dit kwaad kunnen ? De bladsegmenten gaan nu opeens ver uit elkaar staan ?
Misschien zijn het er wel erg veel in 1 keer,maar ik vindt het moeilijk wanneer ik ze nu eigenlijk echt eraf moet halen , ze groeien zo snel..
Aan sommige foto's op internet te zien snoeien veel mensen hem af dat ze niet veel bladeren meer hebben.
En zou ik hem nu het best nog wat mest kunnen geven voor tegen de kou te beschermen ?
Alvast bedankt !
Hier wat foto's hoe hij er nu uitziet , en hoe hij er deze zomer uit zag.

[IMG]http://i1082.photobucket.com/albums/j365/joosten1/Palmboom/image_zpsc19accea.jpg[