Michael , is het mss geen goed idee om die sabal gewoon bij die tritrinax bij te planten ?
Die planten gaan mekaar nooit kunnen storen vanwege hun trage groei en kunnen van dezelfde bescherming genieten
Het moet natuurlijk wel jouw smaak zijn deze twee bij elkaar te zien
Ik weet ook wel dat ze verschillende waterbehoeften hebben , maar terug uitgraven gaat ook geen vooruitgang geven aan de plant hé
Het is maar een idee hé
grt
Hitch schreef:Een blad of 5??? Dat zou een droom zijn voor me maar het is zoals je zelf aangeeft dat hij lekker warm staat op een dakterras wat het verschil gaat maken. Deze jongens hebben het graag heel erg warm en inderdaad hier in volle grond is dat toch wel te weinig en met wat pech ook te vochtig. Nu kan het natuurlijk in het beste geval wel zijn dat hij eerst zijn energie aan het steken is in het vormen van een wortelgestel maar daar heeft hij nu 2 zomers en een winter voor gekregen. Dan zou hij dus in het beste geval volgende zomer aan de groei moeten gaan. Ben benieuwd. Hij heeft zich ook niet moeten herstellen hier na de winter voor eventuele winterschade want heel de winter heeft er bij vorst een warmtelamp voor bescherming gezorgd wat hem dan ook perfekt de winter heeft doorgekregen zonder enige schade. Heb er gisteren een glazen afdakje over gezet om toch maar die laatste zonnestralen voor dit jaar uit te vergroten en om hem droog de winter in te loodsen. Die verwarming breng ik dit jaar niet meer aan bij deze palm simpelweg omdat er geen resultaten worden geboekt. Zal wel vliesdoek aanbrengen rondom maar daar houd het dan ook op. Gisteren was ik even aan het bekijken wat ik zou doen en nu overweeg ik toch hem terug in kuip te zetten volgend jaar omdat ik een Sabal heb staan die het wel goed doet in de tuin maar die verplant gaat moeten worden omdat hij toch niet ideaal staat. Het plekje van de Trithrinax zou ideaal voor deze Sabal moeten zijn.
Ach ik zie nog wel.