Spint is zeker niet uitgesloten. Zelf heb ik al eens meegemaakt dat er miniscule kleine spintmijten aanwezig waren op mijn Rhipsalis cereuscula, in twee weken tijd lagen bijna alle 'segmenten' op de grond. Zie foto.

- IMG_0410.JPG (257.98 KiB) 3058 keer bekeken
Misschien kan ik toch maar beter preventief spuiten. Maar mijn vraag is of de bladeren van de palm daardoor niet aangetast worden met bepaalde chemische spintmiddelen en wat kan ik het best daartegen spuiten of preventief doen?
Inmiddels heb ik de palm in een kleinere vierkante stenen pot gezet. Gezien de textuur van de grond heb ik (preventief) deze grond meteen buiten weggekapt en met nieuwe Albert Heijn potgrond de pot gevuld. Deze grond bevat nogal wat onkruidkiemen, weinig meststof en geen isomobolletjes om het geheel voldoende luchtig te houden.
De wortels zelf zijn behoorlijk lang, in die mate zelfs dat de wortels langer zijn dan de palm zelf. Wel heb ik enkele dode kiemwortels verwijderd. Dus als het spintmijten zijn, wat kan ik dan nu nog doen?
Nu ga ik ergens wat steengruis gaan zoeken om dit te mengen met die 'voordelige potgrond'.

De definitie van "Exoten": ze zijn grillig, onvoorspelbaar en sexy.