bjoveer schreef:Ik koop al 15j bijna al mijn exoten bij Palmhunter, ik moet daar ruim 120km voor rijden enkel maar ik heb het er steeds voor over om steeds vriendelijk onthaald te worden en met advies geholpen te worden. Het is voor Marc (de eigenaar) ook nooit teveel moeite om met jou naar de kweker te gaan. Dat er al eens een exemplaar tussen zit dat het niet overleefd tja daar kan ik ook van meespreken, heb 2j geleden bij Palmhunter een mega olijfboom gekocht van 150j oud, die heeft het 1ste jaar het zeer goed gedaan maar bleek dat hij aan het rotten was van binnenuit m.a.w. olijfboom is momenteel geschiedenis ... is Palmhunter daarvoor aansprakelijk? Tja is zoals wijn kopen hé, er kan er al eens eentje met kurksmaak zitten.
De zaak verandert natuurlijk altijd als je zelf ter plaatse kunt gaan he. Eerst en vooral ben jij het zelf die de plant(en) uitkiest waarbij je natuurlijk de mooiste en grootste uitkiest en je zit ook niet met het risico van hoe Marc de plant inpakt en verstuurt.
Dat is een beetje als appelen en peren vergelijken want in beide gevallen laat je niets over aan de uitbater zelf waar het jammer genoeg regelmatig al eens fout loopt bij Marc.