Sinds juni vorig jaar heb ik de beschikking over een flinke tuin. Zo kan ik eindelijk mijn droom uit laten komen en gaan werken aan de uitbouw van een mooie exotische tuin. Heb al flink wat zaailingen (ook uit voorgaande jaren) meegenomen naar mijn nieuwe stek. Nu is het afwachten hoe de groei er dit voorjaar inkomt. Even afwachten dus of ik ze dit jaar al kan gaan uitplanten of dat ik nog een jaartje moet wachten.
Waar ik wel aan ga beginnen is alvast de grond vrij te maken voor de aanleg van de tuin. Op de foto zien jullie een flink grasperk in de tuin. In de ruimte achter de lantaarnpaal ga ik een cirkel uitgraven van een paar vierkante meter. Om de cirkel laat ik nog gras staan, met de bedoeling dat ik om de exotentuin heen kan lopen en zo de boel goed kan verzorgen en in de gaten houden.
Ik heb de volgende zaailingen gereserveerd voor de exotentuin. De planning is lagen aan te leggen van oplopende grootte: exotische bomen achterin, dan exotische struiken en vooraan de mooie bloemetjes.
Dit is de planning:
Buitenste ring (bomen)
Eucalyptus nutans
Paulownia tomentosa
Paulownia catalpifolia
Acacia dealbata supalpina
Ficus carica
Buitenste ring (Palmen)
Trachycarpus takil
Trachycarpus tagakaii
Sabal palmetto
Washingtonia robusta (via stripmethode)