Remy's tuin

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: Remy's tuin

Berichtdoor AIREMULP op 25 dec 2013 09:20

schitterende tuin :thumb_up: bamboe is ook erg mooi
One life, live it !!
AIREMULP

135 bedankjes

Berichtdoor Remy op 25 dec 2013 12:39

Thanks! Met een paar kleine bamboeplantjes is die exotenellende en verzamelwoede begonnen ;)
Remy

82 bedankjes

Berichtdoor Gerritzen op 25 dec 2013 14:06

Hahaha. Heel herkenbaar!!

groet,
René
Gerritzen

57 bedankjes

Berichtdoor Remy op 20 jan 2014 23:44

Het lijkt wel lente in de tuin, vandaag nog even een paar foto's genomen van dankbare januari-planten.

Afbeelding
Weer een foto van de helleborus verboom beauty, deze bloeit al vanaf oktober onafgebroken door en er zitten nog steeds knoppen aan, geweldige plant!

Afbeelding

Afbeelding
Deze arabissen zijn ook erg vroeg!

Afbeelding

Afbeelding
Ook de cyclamen komen ieder jaar trouw terug en de "coum" staat ook al een tijdje in bloei

Afbeelding
Ook ieder jaar een vrolijke noot in de winter, de jasminum nudiflorum
Remy

82 bedankjes

Berichtdoor Gouden HandPalm op 21 jan 2014 01:25

Mooie dappere plantjes.... En dat midden in de winter!
Gouden HandPalm

88 bedankjes

Berichtdoor Remy op 25 feb 2014 18:02

In het vroege voorjaar vind ik de fargesia's hier altijd erg mooi. Ze vallen wat minder op dan het phyllostachysgeweld, maar de mooie halmverkleuring mag zeker genoemd worden. Vandaag even een groot deel van de fargesia's op de foto gezet:

Afbeelding
F Jiuzhaigou 1, is nu nog niet op zijn mooist, maar je ziet al duidelijk dat de halmen weer een rodere kleur gaan krijgen.

Afbeelding
F Nitida Viking, wordt vaak vergeleken met de great wall, maar is hier veel mooier met hele frisse kleuren.

Afbeelding
F Nitida Great Wall, staat alleen nog in de tuin vanwege zijn prachtige halmkleur, maar is verder een tegenvaller. Hij ziet er nooit fris uit en vouwt bij een paar stralen zon al heel snel zijn blad. Ik wacht nog 1 jaar af en dan gaat hij er uit.

Afbeelding
F Demissa Gery, is wel een topper! Mooie open, opgaande groei en schitterende halmen!

Afbeelding
F. Nitida Vulcano, een hele snelle groeier, die erg compact blijft en goed in de schaduw kan groeien. Prachtige donkere overhangende halmen! Heeft het hele jaar door fris groen blad. Hij staat hier prachtig bij de vijver en is misschien wel de mooiste fargesia in mijn tuin!

Afbeelding
F Nitida Black Pearl, Ook een schitterende soort. In de zomer zijn de halmen bijna zwart, nu zijn ze fel rood/ groen. Heeft hier verder nog geen echte winter meegemaakt dus ik weet niet wat -10 met deze soort doet.

Afbeelding
F Scabrida, mooie opgaande, robuuste soort met prachtige halmkleuren, de jonge halmen zijn helder blauw/ paars. Ik gebruik een rhizoombegrenzer om hem in toom te houden, de groei is erg open.

Afbeelding
F Robusta Campbell, mag natuurlijk niet ontbreken. Ik heb deze als haag aangeplant vanwege zijn hoogte (3 a 4 meter), mooie opgaande en snelle groei! Ook zijn de halmen (met name de nieuwe) heel het jaar mooi.

Afbeelding
F sp Deep Purple, ook een veel belovende soort, maar heeft vorige winter een klap gehad waardoor hij nog nauwelijks is gegroeid. Hij zal waarschijnlijk dit jaar wat sterker en groter worden. Mooie paarse halmkleur, in de zomer bijna violet!
Remy

82 bedankjes

Berichtdoor palmgek op 25 feb 2014 18:11

Je hebt er heel wat staan :thumb_up: prachtig al die verschillende kleuren! Zeker ook omdat het in de winter mooi groen blijft en dus je tuin aantrekkelijk houdt in dit seizoen.
Não faz mal!

2022 minimum 24,7 - maximum 33,6
2023 minimum 23,9 - maximum 34,0
palmgek

459 bedankjes

Berichtdoor Jozef op 25 feb 2014 19:14

Erg mooi deze verschillende soorten. Ik heb zelf 2 soorten,geen idee wat ze precies zijn, deze komen uit een sloop wijk en ik vond het zonde om ze niet te redden, benieuwd of de bamboe hier wat gaat doen. De Fargesia op de eerste foto is wel mijn smaak, mooi fijn blad.
Mooie foto's. :thumb_up:
Gr Jozef
Jozef

604 bedankjes

Berichtdoor Remy op 25 feb 2014 22:13

palmgek schreef:Je hebt er heel wat staan :thumb_up: prachtig al die verschillende kleuren! Zeker ook omdat het in de winter mooi groen blijft en dus je tuin aantrekkelijk houdt in dit seizoen.

Ik heb er eigenlijk veel te veel, maar uiteindelijk wil ik alleen de mooiste overhouden. Er gaan binnenkort al een paar soorten weg zodat ik weer wat plaats heb voor wat nieuws. Ik zou nl. ook nog heel graag de Fargesia nitida Songpan soorten willen proberen. Erg mooie kleine struikjes maar vorig jaar nog veel te duur!

Jozef schreef:Erg mooi deze verschillende soorten. Ik heb zelf 2 soorten,geen idee wat ze precies zijn, deze komen uit een sloop wijk en ik vond het zonde om ze niet te redden, benieuwd of de bamboe hier wat gaat doen. De Fargesia op de eerste foto is wel mijn smaak, mooi fijn blad.
Mooie foto's. :thumb_up:
Gr Jozef

De Jiuzhaigou 1 is een van de sterkste fargesia's, kan overal staan, ontzettend winterhard en wordt niet al te groot. Die 2 bamboes zullen het vast wel redden, is er boven de grond al wat te zien? Zodra er een scheut bovenkomt komt is meestal wel te zien om welke soort het gaat.
Remy

82 bedankjes

Berichtdoor Gerritzen op 25 feb 2014 22:49

Ik heb de Fargesia jiuzhaigou Genf. Mooie plant. Staat in de schaduw. De groei is prima, maar de rode stengels zijn er niet. Remy, heb jij ook deze ervaring?
Die F. demissa 'Gerry' is prachtig! Is dat 'n hoge soort?

groet,
René
Gerritzen

57 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Foto album en video