JmC4c schreef:Een waar genot die binnen enkele maanden weer zal te zien zijn in onze tuinen
Grtz,
JM
Gisteren eens in de tuin bezig geweest maar mocht de temperatuur niet ineens compleet omslaan verwacht ik veel eerder een groen geraamte.

Tetrapanax heeft zijn blad behouden (kleintje, maar toch) en is weer aan de groei. Clematis armandii heeft op sommige plekken al uitlopers van een 30-40 cm, de passiflora is nog groen en loopt weer uit. Bepaald zomergoed produceert weer knoppen en is weer aan de groei. Vaste planten als heuchera en ligularia zijn hier niet volledig afgestorven geweest en vertonen nieuwe groei. Daarnaast zag ik voorzichtige groei aan de olijf en lavendel eronder, zijn de Sambucus en Clerodendron uitgelopen, en laten zelfs de Albizia en Acer al beweging zien. Plus het feit dat een hoop dingen hier niet de grond uit zijn gehaald (met pot) zoals Agaven en Echeveria, doordat ik op een begeven moment ben gestopt met planten in de kas gaan zetten.
Kortom het is eigenlijk dus maar te hopen dat de temperatuur geen diepe duik neemt, dat zou voor sommige wel een schok zijn. Gelukkig kwamen de amerikanen (GFS) met een verwachting voor een flink zachte maart, dus ik houd me daar maar aan vast