De tuin van Exotic Life

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: De tuin van Exotic Life

Berichtdoor s.janssen op 15 feb 2014 13:06

Het draait tenslotte natuurlijk om het forum, de aparte facebook groep is wel leuk maar zou niet zonder het forum kunnen.

We stellen je aanwezigheid op prijs Robbin, dus posten met die handel! 8-)
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
s.janssen

284 bedankjes

Berichtdoor palmgek op 15 feb 2014 16:48

Exotic Life schreef:
Ik schat een cm of 20-30, maar dat is al een aantal jaar zo. Voor een robusta heeft hij aan de onderkant een behoorlijke dikte, maar lijkt de stam nu vooral de hoogte in te gaan. Overigens doordat de kroon inderdaad vanaf dag 1 tegen de muur aan zat heeft deze zich in de loop der jaren wat van de muur afgedrukt, hierdoor heeft de stam nu een redelijke kromming in
]

Thnx Robbin, Hier net even de afstand van het stammetje tot de muur gemeten en deze bedraagt nu nog ruim 40 cm. Maar verwacht dat de stam hier nog wel wat zal gaan aanzwellen de komende jaren. De kromming die je beschrijft wordt hier ook langzaam zichtbaar.
Não faz mal!

2022 minimum 24,7 - maximum 33,6
2023 minimum 23,9 - maximum 34,0
palmgek

459 bedankjes

Berichtdoor Exotic Life op 15 feb 2014 20:55

Afbeelding

Niet het meest exotisch, maar een enorm dankbare bloeier.
Afbeelding

Afbeelding

Helaas konden gevormde knoppen van de Dahlia imperalis deze winter niet tot bloei komen, doordat de eerste beste herfststorm de volledig plant halveerde.
Afbeelding

Afbeelding

Kleine pottenhoekje..
Afbeelding

Laatste border die nog op de planning stond en dus is aangelegd, dit hoekje is het meest schaduwrijke maar niet schaduwrijk genoeg voor de stuttgart.Afbeelding

Zoals gewoonlijk werd ook dit jaar de banaan weer voor me gesnoeid, ipv zelf aan de slag.
Afbeelding
Exotic Life

57 bedankjes

Berichtdoor JmC4c op 15 feb 2014 22:24

Een waar genot die binnen enkele maanden weer zal te zien zijn in onze tuinen :thumb_up:

Grtz,
JM
JmC4c
Bedrijven

502 bedankjes

Berichtdoor palmboomgeert op 16 feb 2014 01:06

welke banaan staat er naast de canna stuttgart? Deze kom je ook niet veel tegen in de handel.

mvg Geert.
palmboomgeert

49 bedankjes

Berichtdoor Exotic Life op 16 feb 2014 12:08

JmC4c schreef:Een waar genot die binnen enkele maanden weer zal te zien zijn in onze tuinen :thumb_up:

Grtz,
JM

Gisteren eens in de tuin bezig geweest maar mocht de temperatuur niet ineens compleet omslaan verwacht ik veel eerder een groen geraamte. :)

Tetrapanax heeft zijn blad behouden (kleintje, maar toch) en is weer aan de groei. Clematis armandii heeft op sommige plekken al uitlopers van een 30-40 cm, de passiflora is nog groen en loopt weer uit. Bepaald zomergoed produceert weer knoppen en is weer aan de groei. Vaste planten als heuchera en ligularia zijn hier niet volledig afgestorven geweest en vertonen nieuwe groei. Daarnaast zag ik voorzichtige groei aan de olijf en lavendel eronder, zijn de Sambucus en Clerodendron uitgelopen, en laten zelfs de Albizia en Acer al beweging zien. Plus het feit dat een hoop dingen hier niet de grond uit zijn gehaald (met pot) zoals Agaven en Echeveria, doordat ik op een begeven moment ben gestopt met planten in de kas gaan zetten.

Kortom het is eigenlijk dus maar te hopen dat de temperatuur geen diepe duik neemt, dat zou voor sommige wel een schok zijn. Gelukkig kwamen de amerikanen (GFS) met een verwachting voor een flink zachte maart, dus ik houd me daar maar aan vast :)
Exotic Life

57 bedankjes

Berichtdoor Exotic Life op 16 feb 2014 12:09

palmboomgeert schreef:welke banaan staat er naast de canna stuttgart? Deze kom je ook niet veel tegen in de handel.

mvg Geert.

Dit is een Ensete ventricosum, best regelmatig te vinden.
Exotic Life

57 bedankjes

Berichtdoor GeL op 16 feb 2014 18:47

Hi Robin,

Ik ben net even door al die prachtfoto's van je tuin 'gewandeld'. Geweldig goed!
Proficiat ook met je combinatie-inzicht..of hoe heet dit? Een pak mooie planten hebben is één ding, ze ook nog combineren tot een geheel is iets anders. Dit alles vind ik terug in jouw tuin.
Gewoon schitterend! :thumb_up:

Gr,
Michel
GeL

200 bedankjes

Berichtdoor palmboomgeert op 16 feb 2014 21:27

Exotic Life schreef:
palmboomgeert schreef:welke banaan staat er naast de canna stuttgart? Deze kom je ook niet veel tegen in de handel.

mvg Geert.

Dit is een Ensete ventricosum, best regelmatig te vinden.

ah, ok, ik dacht doordat de nerf zo zwart was dat het een specialere soort betrof. Er bestaat nl een banaan met bijna zwarte nerf die op mijn verlanglijstje staat, weet er alleen de naam niet van.

mvg
palmboomgeert

49 bedankjes

Berichtdoor Exotic Life op 17 feb 2014 20:35

GeL schreef:Hi Robin,

Ik ben net even door al die prachtfoto's van je tuin 'gewandeld'. Geweldig goed!
Proficiat ook met je combinatie-inzicht..of hoe heet dit? Een pak mooie planten hebben is één ding, ze ook nog combineren tot een geheel is iets anders. Dit alles vind ik terug in jouw tuin.
Gewoon schitterend! :thumb_up:

Gr,
Michel

Bedankt. Misschien dat de hoveniersachtergrond in dat opzicht wel helpt, al hoewel je met ervaring ook erg ver komt. Ik heb zat mooie tuinen gezien waarvan de eigenaar totaal geen groene achtergrond had. Het is nu als kantoorpikkie dan ook tanden bijten als de zon schijnt, temperaturen straks gaan stijgen.... :?
Exotic Life

57 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Foto album en video