@Lieven: dit waren uitlopers die elders ontsnapt waren. Het belangrijkste is de rhizoom en die is nog in goede staat. Uiteraard kun je ook direct €100 uitgeven voor onmiddellijk resultaat maar als het gratis kan heb ik wel wat extra tijd. Dat geldt trouwens voor het meeste van mijn collectie; zelf gezaaid of klein gekocht. Daar ben ik vol trotser op!
Ik heb mijn Pseudosasa Japonica ook op deze manier gekregen en binnen 4 jaar had ik toch al een flinke bos hoor! Het eerste jaar lijkt er niets te gebeuren, maar zodra hij boven komt flink bemesten, dan gaat hij als een speer!
Schoon werk Niek! De halm heb ik afgeknipt omdat hij meer dan 5 meter hoog was én omdat het bladgroen toch maar boven de 2 meter begon. De grootste kluit was +-30cm doorsnee. Als daar geen nieuwe halmen uit groeien weet ik het ook niet meer...
Hoi Niek , niets zo mooi dan klein grut groot te zien worden, dat is ook mijn insteek bij deze hobby, groot kopen kan mooi zijn en direct resultaat opleveren, maar daar heb je zelf geen verdiensten aan gehad, en dat vind ik nu net de kick van het geheel Natuurlijk ieder zijn ding Groet, Eduard.
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC 2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC 2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC 2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC 2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC 2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Zoals gezegd ik ook Eduard. Heb inmiddels al heel wat staan, maar veel inderdaad nog klein. Dat maakt het juist zo leuk allemaal. En je leert er ook veel meer van. Wat natuurlijk niet wegneemt dat ik deze nieuwe aanwinst wel de "grond uit kan kijken"
Planten zelf opkweken is idd veel leuker, je hebt er meer een ''relatie'' mee dan gekochte planten van groot formaat. Ieder zijn ding
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
Knap werk geleverd hoor Leuk toch zo graven in eigen tuin en weer iets nieuws maken. Ik doe dat wel graag en ik heb ook al bergen grond verplaatst hier Word je een echte man van moet je maar denken Dat word daar een leuk bosje, die heeft plaats genoeg. Benieuwd hoe dat gaat vorderen.