hoi iedereen , ik heb al een half jaar een Archontophoenix alexandrae , ik geef hem altijd regelmatig water en zet hem aan het raam aan de zuidkant voor de zon , nu vind ik dat de bladeren er nogal dof beginnen uit te zien en ook rare puntjes op het blad , misschien is het niets maar vind het toch raar
Die ziet er inderdaad niet zo goed meer uit. De bruine puntjes is dit egaal of is het een bobbeltje dat je kan wegvegen (schildluis). Weggooien zou ik zeker niet doen. Haal hem eens uit de pot en controleer de kwaliteit van de wortels eens. Ik vermoed dat je hem teveel water hebt gegeven tijdens de winter.
Neem hem maar eens mee naar mij dan bekijk ik hem wel eens.
ik ben nieuw in de wereld van palmen en planten , heb ervoor nooit echt in de tuin gewerkt ( mocht niet van mijn moeder haar planten waren heilig) en moet nog veel leren dus wist ik veel dat dat een schildluis was:p
Geen probleem hoor. Juist handig zo weten we direct hoe je het probleem moet aanpakken. En het belangrijkste heb je wel van je moeder geleerd hoor: nu zijn JOUW planten heilig