Kreeg gister voor mijn verjaardag een nieuw paviljoen. Wat wil je nog meer als tuinliefhebber. Ik zit graag in de tuin en aangezien de vorige afgelopen vrijdag kapot was gewaaid......taadaaa zie hieronder mijn nieuw paviljoen

ik heb trouwens wel de antraciete variant

uiteraard gaan we dan dit jaar toch echt beginnen met de achtertuin.
Het word een kleine renovatie die voor ons maar ook voor de kinderen een verbetering zal worden.
Hieronder volgen dan een paar foto's van de oude situatie.

Doordat de foto van boven is genomen zie je niet dat de tuin eigenlijk 2 niveaus heeft.
Het gedeelte waar de partytent opstaat ligt 40 cm hoger en dat terras is dus ommuurd.
Bij de partytent zie je waar het muurtje begint (bij de trap richting het gras).
Dat kleine stuk word dadelijk eraf gehaald en de traptrede de nu 1m x 1m is word verkleind. Dit ivm toekomst plannen omtrent een overkapping.
De huidige cobblestones worden allemaal opgeraapt en gelegd op het onderste niveau.
Echt de tuin loopt aan het einde vanaf de buren schuin naar beneden.
Er ligt reeds een fundament klaar. Op dat fundament word onze grond tot op 40 cm ongeveer tegengehouden door bielzen en betonbakken. We hadden er eerst betonbakken achter willen plaatsen maar dit vereist toch een gewapende muur zodat dadelijk het onderste terras niet zal gaan verzakken.
de betonbakken: en links zie je nog eens stuk biels die de rest van de grond tegenhoud.

En rechts de bielzen....

Dus eerst komt er een muur en vervolgens gaan we met het terras beginnen....
Op het bovenste niveau komt dan dadelijk deze tegel te liggen.