Ik heb hem een paar maanden te veel water gegeven en hij stond in een redelijk diepe pot. Op advies van een verkoper heb ik hem veel minder water gegeven en moest steeds aan de oppervlakte voelen of het nog vochtig was. Indien dit het geval was hoefte ik geen water te geven volgens hem.
Wat ik denk en ook zag in de pot is dat zijn wortels gegroeid waren naar hoe ik hem water heb gegeven. Ze zijn helemaal de diepte ingegaan en halverwege de pot werd de grond kurk droog en toen ik de musa uit de grond trok brokkelde er diverse vertakkingen van zijn wortels gewoon af. HEt was geen rotting, maar vooral uitgedroogd.
Dus denk niet dat de grond voelen of het nog wel vochtig is voordat je water geeft wel zin heeft? want wat als dan de onderkant van de bak altijd droog blijft?
Hoeveel water heeft een musa nodig per gietbeurt? Als ik veel geef dan gaan zijn bladeren hangen en als ik te weinig geef dan word de onderkant van de pot dus niet nat. (en hoe kom je hier achter?)
Ik hoop dat mijn musa het nu wel redt. Hij heeft redelijk wat van zijn nieuwe wortels verloren. Kan hij hier goed van herstellen?
Ik heb hem nu tijdelijk in een kleinere, ondiepe bak gezet. Wat voor een bak is voor een musa het meest geschikt? Is een diepe bak dan wel handig?
Wat kan ik nu nog doen om zijn herstel te bevorderen. Veel water en mest of juist niet?
Help!