Bedankt allen voor de reacties.
Bedankt Bart voor de juiste identificatie.
Ik was er zelf ook al van overtuigd dat het geen D. atrata was, maar kon nog niet zien wat het nu wel was.
Vandaag had ik een ritje naar Gardenpalms op het programma. 450 km (heen en weer) voor een paar plantjes. De meeste mensen buiten dit forum zullen me wel weer voor gek verklaren.
Ik heb lekker op m'n gemak rondgekeken en ben met een paar palmpjes teruggekomen.
Arenga engleri

Syagrus romanzoffiana 'Santa Catarina'

En een aantal Trachycarpus.
Tot nu toe had ik alleen een Trachycarpus princeps new form hybride en eenTrachycarpus sp. 'Darjeeling' ,die ik eind 2007 gezaaid had.
Die laatste staat inmiddels sinds dit voorjaar in de volle grond.
Omdat ik wel een beetje aangestoken ben door dit forum om palmpjes in de volle grond te proberen, maar niet van plan ben om ingewikkelde constructies te bouwen en bij te verwarmen ( ik heb 4 aquaria, dus de energierekening is hoog genoeg

), is mijn keuze gevallen op Trachycarpus soorten.
Voorjaar 2015 zullen ze in de volle grond komen te staan.
Trachycarpus sp. 'Kumaon'

Trachycarpus princeps new form hybride (deze of degene die ik al had en wat groter is, gaat de volle grond in)

En een wat haastige foto van Trachycarpus sp. 'Manipur'

Nog wat andere foto's v/h tuintje.
Aristolochia grandiflora bloeit voor een tweede keer, al zijn de bloemen wel wat kleiner dan in juli. Ook Thunbergia battiscombei bloeit nog steeds.

Trachycarpus sp. 'Darjeeling'

kleine Hyophorbe verschaffelti en Brahea sp. 'super silver'. Deze laatste heb ik gezaaid eind 2007.

Grotere Hyophorbe verschaffelti rechts v/h midden