Verschillende keren per dag Niek, en dat is ook geen enkel probleem. Het glas waar de palm deels voor staat is niet de deur zelf maar een raam wat zich ernaast bevindt.
Não faz mal!
2022 minimum 24,7 - maximum 33,6 2023 minimum 23,9 - maximum 34,0
4 palen er om heen, dan dikke bubbelfolie er om heen, dakje voorzien van plexiglas, Op de grond houtsnippers. De bladeren bind ik bij elkaar en om de speer vliesdoek met een warmte kabel,die aanspringt wanneer de temp onder de 0 graden gaat. Zo bescherm ik mijn Butia ook. I.p.v. Warmte kabel heb ik ook wel eens een spot gebruikt van 50 wat.
Natuurlijk, werkt dit ook, alleen zou ik vante voren de kosten van de elektriciteit Inschatten. Misschien verbruik je wel meer als dat de boom kost. Een verwarmingskabeltje van enkele watts zal bijvoorbeeld minder elektriciteit verbruiken dan zo,n kachel. Maar uiteindelijk moet iedereen dat voor zich zelf uitmaken hoe ver je gaat met je hobby. Ik heb zelf eerst ook altijd gewerkt met spotjesvan 150/200 wat, tot dat er een flinke rekening kwam waar de wederhelft niet blij mee was.
Opbinden en hok eromheen bouwen, bijverwarmen met lichtslang of beter nog, verwarmingskabel vanaf -3. Dikke laag blad op de bodem en regelmatig je hok verluchten.
Deze methode werkt hier al jaren.
Não faz mal!
2022 minimum 24,7 - maximum 33,6 2023 minimum 23,9 - maximum 34,0