Woe 14 april in aldi

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

Re: Woe 14 april in aldi

Berichtdoor amourath op 12 apr 2010 10:01

lapalmeraie schreef:Klinkt goed! :)
Ik ben ook al vaak in de streek geweest maar nog nooit eraan gedacht om stekjes mee te nemen :oops:

Vrgr
Niek

't Waren geen stekjes hoor, ineens hele planten :lol: Geen idee eigenlijk of dat gemakkelijk te stekken is...

'k Heb er thuis een paar uit de grond gehaald en in potjes gezet voor jou en draco - er staan er nog genoeg voor Erna dan (die laat ik nog even doorgroeien in volle grond).
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
amourath

112 bedankjes

Berichtdoor draco op 12 apr 2010 13:10

amourath schreef:
lapalmeraie schreef:Klinkt goed! :)
Ik ben ook al vaak in de streek geweest maar nog nooit eraan gedacht om stekjes mee te nemen :oops:

Vrgr
Niek

't Waren geen stekjes hoor, ineens hele planten :lol: Geen idee eigenlijk of dat gemakkelijk te stekken is...

'k Heb er thuis een paar uit de grond gehaald en in potjes gezet voor jou en draco - er staan er nog genoeg voor Erna dan (die laat ik nog even doorgroeien in volle grond).

bedankt
nu enkel nog afspreken hoe ze ter plaatse komen
draco

Berichtdoor amourath op 12 apr 2010 22:58

draco schreef:
amourath schreef:'k Heb er thuis een paar uit de grond gehaald en in potjes gezet voor jou en draco - er staan er nog genoeg voor Erna dan (die laat ik nog even doorgroeien in volle grond).

bedankt
nu enkel nog afspreken hoe ze ter plaatse komen

Lapalmeraie is zo vriendelijk om ze vrijdag voor je mee te nemen, ze komen wel terecht dan!
amourath

112 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 14 apr 2010 09:50

Voila het is al rond. Zaterdagochtend staan ze al bij draco :D

Vrgr
Niek
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

856 bedankjes

Berichtdoor draco op 14 apr 2010 09:56

voila , woensdag 14 april 9u20 , 20 minuten na openen Aldi winkel hier in de buurt en mijn olijfboompje en citrusboompje staan mooi te wezen op het terras :D
Er was veel interesse voor de boompjes en waar ik geweest ben , en te zien aan het aantal dat ze hadden , zal alles tegen 10 - 11 uur uitverkocht zijn
Keuze uit olijf , lavendel , citrus en soort kleine appelsientjes boompjes
Heb wel gezien dat ze in klei grond zitten , maar dit is geen probleem en eenvoudig op te lossen
Op onderstaande link staat duidelijk ( en met foto's ) uitgelegd hoe te werk gaan
http://www.oranjerievereniging.nl/citrusstart.htm
Later op de dag zal ik foto's plaatsen van de aanwinsten , eerst een beetje werken :evil:
draco

Berichtdoor draco op 14 apr 2010 14:44

zoals beloofd de foto's van de "aldi" boompjes
de oleo europea

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

de citrus

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

beide boompjes waren voorzien van een "plantenpaspoort" ( dienst FAVV ) met een barcode en serienummer
iemand die weet waar en hoe ik (eventueel) die gegevens kan nagaan , wil graag wel eens weten waar deze boompjes oorspronkelijk vandaan komen , er moet wel ergens een site bestaan waar je die code kan ingeven , maar ik vond niks , andere misschien wel ??
ben toch tevreden met die boompjes en 100% overtuigd dat ze niet teveel kosten
draco

Berichtdoor lapalmeraie op 14 apr 2010 14:50

Het FAVV is het Federaal Agentschap voor de Veiligheid van de Voedselketen.
Waarschijnlijk zitten zij er voor iets tussen omdat de planten eetbare vruchten produceren..?
De nummers zouden zijn voor geval van terugroeping.

Vrgr
Niek
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

856 bedankjes

Berichtdoor liesgorter op 14 apr 2010 16:19

Ook wij stonden om 9.00 uur voor de deur van onze Aldi en de aandrang was ook hier in Oost Belgie zeer groot. Een mevrouw haalde alle 12 olijfboompjes uit de kar weg. Ik heb een sinasappel en een citron boompje kunnen bemachtigen. Nu mijn vraag: Is het nodig en beter om ze te verpotten in goede potgrond met zand?
liesgorter

1 bedankjes

Berichtdoor amourath op 14 apr 2010 16:25

Ok, 't geeft dus geen enkele zin dat ik straks nog naar daar ga rijden... alles zal al lang weg zijn :(

Ik vind dat flauw ook, alle 12 de bomen meepikken... hoe egoïstisch kun je zijn eh :?
amourath

112 bedankjes

Berichtdoor draco op 14 apr 2010 16:36

liesgorter schreef:Ook wij stonden om 9.00 uur voor de deur van onze Aldi en de aandrang was ook hier in Oost Belgie zeer groot. Een mevrouw haalde alle 12 olijfboompjes uit de kar weg. Ik heb een sinasappel en een citron boompje kunnen bemachtigen. Nu mijn vraag: Is het nodig en beter om ze te verpotten in goede potgrond met zand?

ik ga ze behandelen en verpotten zoals ik hierboven in de link heb aangegeven
zeker het olijfboompje zit in harde grond , het sinaasboompje precies niet , maar toch ga ik ze verpotten in iets grotere pot
heb vorige jaar uit de lidl een phoenix roebelinni gekocht en die direkt ook in grotere pot geplaatst en enige tijd nadien kwamen reeds de eerste nieuwe speren eruit
draco

Vorige
Volgende

Keer terug naar Nieuws en tips