Foto's Winterbescherming

In deze rubriek kan je al je vragen en tips posten in verband met het beschermen van exotische planten in de winter.

Re: Foto's Winterbescherming

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 18 nov 2014 22:12

Inderdaad knap werk Ivan en prachtige planten ook uiteraard. Elke Palmvriend zal wel heel jaloers zijn op die fantastische Cycas :thumb_up:
Ik hou er van om zulke knappe bouwwerkjes te zien. Het is veel fijner om zoiets degelijks in elkaar te knutselen en ermee te kunnen werken achteraf. Je gaat dan ook met een veel aangenamer gevoel de winter tegemoet.
Degelijk werk ziet er ook nog eens minder lelijk uit dan zo'n "half zijn gat" werkje :tong:
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 19 nov 2014 10:04

Degelijk werk ziet er ook nog eens minder lelijk uit dan zo'n "half zijn gat" werkje

Hier stopt mijn vertaal vermogen :mrgreen:
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

856 bedankjes

Berichtdoor Dennis_S op 19 nov 2014 13:55

Haha, ik pas ook....en zal foto's van mijn bamboestokkenfoliebouwsels maar niet hier posten...
Dennis_S

348 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 19 nov 2014 20:27

Lol, is dat niet bekend bij jullie ? :D Ja is hier een uitspraak "Tis weer half zijn gat gedaan"
Komt eigenlijk een beetje neer op half werk zeg maar ;)
Maar laat mijn uitspraak jullie niet ontmoedigen om jullie bouwsels te showen he, dat was zeker niet de bedoeling ! Ieder heeft zijn eigen methode enz... en alles kan iemand inspireren wat ook de bedoeling is van dit topic dus kom maar op met die foto's Dennis :thumb_up:
Groeten Dimi ! ;)

Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor Rico op 19 nov 2014 23:34

Juist wel doen Dennis! Ik wil bomboestengelfoliebouwselbouw hier ook to gaan passen bij de Dicksonia's. Aangezien ik daar niet bang hoef te zijn voor vocht wou ik daar eigenlijk proberen om een snel in elkaar te zetten bescherming voor te maken die bij positieve temp. gewoon weer weg kan.
Gr, Rico
Rico

163 bedankjes

Berichtdoor Ivan op 20 nov 2014 01:53

ja kom op, wou hier echt de show niet stelen hoor met wat simpele panlatten en 44 mm balkjes aan elkaar geknupt ;)

heb net als dimi schik in hokjes bouwen, beetje creativiteit in kwijt kunnen en bouw altijd graag degelijk, stevig en een tikkeltje overdone. herbruik de lange stukken balk en panlat, alle schroeven en draai volgend jaar weer iets anders in elkaar.

dit jaar eenmalig een hokje bewaard, van de boomvaren maar neemt veel ruimte in en eigenlijk nu weer andere ideeën dus voortaan enkel wat latten en balkjes bewaren en jaarlijks een beetje aanvullen vanwege zaagafval, uitval korte stukjes etc.
Ivan

65 bedankjes

Berichtdoor Ivan op 21 nov 2014 21:03

24 meter warmtekabel in mn hutje door de krammen geregen, dacht even testen; kabel stuk... foei balen anderzijds goed even getest...
Ivan

65 bedankjes

Berichtdoor Jozef op 22 nov 2014 12:00

Balen Ivan maar je komt er wel op tijd achter..
Gr. Jozef
Jozef

604 bedankjes

Berichtdoor peter 65 op 22 nov 2014 19:18

ziet er goed uit veel werk aan gedaan
peter 65

2 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 22 nov 2014 19:23

Ivan schreef:24 meter warmtekabel in mn hutje door de krammen geregen, dacht even testen; kabel stuk... foei balen anderzijds goed even getest...

Oei, dat is inderdaad wel heel k*t voor je Ivan. 24 meter kabel kost toch een fortuin ? :?
Gaan ze makkelijk/snel kapot die warmtekabels ? Ik heb er nog geen ervaring mee maar heb net een bestelling bij Herbert lopen waarbij een warmtekabel zit om hier ervaring mee op te doen en het verbruik te drukken, me'n lichtslangen zijn al gauw 300 Watt en meer... :roll:
Groeten Dimi ! ;)

Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Winterbescherming