Jozef schreef:Dimi je hebt het over vuurtjes met een vorststand, klink zeker aantrekkelijk, kan je een merk geven van zo'n kacheltje?
Gr. Jozef
Deze gebruik ik Jozef en daar ben ik heeeel tevreden over ! ->
Rowenta SO2035Heb deze een paar jaar terug nog voor 20 euro per stuk gekocht (ik heb er meerdere), vraag me niet waarom ze nu zo duur geworden zijn

Zeer degelijk ding, stevig, krachtig en ook nog mooi en stil. Doet wat het moet doen en heeft nog nooit gehaperd of me in de steek gelaten, gaat al meerdere winters mee en heeft nergens last van. De 1200W stand is voor mij al voldoende in de grote hokken, stand 2 (2400W) dus nog niet nodig gehad. Ook ik heb dit afgekeken van Erna & Rudi die ook zulke vuurtjes gebruiken in hun grote hokken.
draco schreef:Een vorstbegrenzer van een electrische verwarming schakelt vaak al aan bij 5 °C. Met een thermostaat kun je elke gewenste temperatuur tussen -50 en 99°C instellen. Omdat de ingebouwde thermostaat van mijn Bio Green PHX 2.8 Phoenix kachel geen temperatuur aangeeft heeft, heb ik de digitale thermostaat Thermo 2 van Biogreen aangeschaft (± € 60).
Voor het bijhouden van een tentenkamp in de tuin is deze oplossing wellicht te kostbaar

Daar heb je zeker gelijk in Han. Zo'n Thermostaat is natuurlijk handiger maar ook inderdaad duur als je met een tentenkamp zit zoals ik bijvoorbeeld

De temperatuur volg ik op met men weerstation met meerdere sensors in de tuin bij de palmen. Ik schakel zelf steeds alles apart in wanneer nodig dus heb er goede controle over en ik heb het ook liever zo. Met de vuurtjes die ik gebruik heb ik niet dat probleem waarover je spreekt dat ze op de vorststand al opspringen vanaf 5 graden ofzo. Pas bij -2 graden gaan ze werken in vorststand en op een halve graad stoppen ze terug. Ik kan men hokken dus mooi net onder of net boven de nul graden houden wat meer dan voldoende is. Het moet geen 5 graden warm zijn terwijl het buiten -10 vriest, dan ga je nog veel meer onnodig verbruiken.