natuur geweld

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

Re: natuur geweld

Berichtdoor amourath op 17 apr 2010 22:54

KevinC schreef:Een goede vriend van mij vertrekt zondagmorgen naar Cuba, hopelijk kan hij vertrekken... :shock:

Pech voor jouw vriend... Brussels airlines heeft alle vluchten tot en met maandagmiddag geschrapt, en verwacht daarna nog een week chaos in de planning. Je zal nu maar op reis willen vertrekken... :?
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
amourath

112 bedankjes

Berichtdoor Christophe op 17 apr 2010 23:02

Ja het is wat hé met die uitbarsting uit Ierland :roll: Blij dat ik achter m'n computertje zit en niet in Zaventem (a)

Christophe
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Berichtdoor KevinC op 17 apr 2010 23:06

IJsland Christophe. ;)

Idd amourath... echt erg. Hij runt een tuinaanlegbedrijf en heeft al jaren de kans niet meer gehad om op reis te gaan. 2 weken geleden is hij getrouwd en hij ging normaal morgen op huwelijksreis vertrekken... :shock: :s

En een andere vriend van mij zit momenteel in Egypte en zou normaal deze nacht teruggekomen zijn. ^^

Grts
Groetjes,
Kevin
KevinC

60 bedankjes

Berichtdoor Christophe op 17 apr 2010 23:10

IJsland Christophe.

:lol: Ja precies! Ik schreef eerst al tornado uit Ierland ( :lol: ) en daar had ik dan uitbarsting uit Ierland van gemaakt :roll: Zullen de zenuwen voor morgen zijn zeker (a)

Christophe
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Berichtdoor turtleboy op 17 apr 2010 23:42

Mijn zoon komt de 19 terug uit Australië hoop dan dat het luchtruim weer wordt vrij gegeven anders moeten ze uitwijken naar een andere luchthaven.Die vulkaan spuwt nog altijd as en vandaag was de eruptie weer verergerd.Ze hadden het gisteren nog over een andere vulkaan die er pal naast ligt als die maar niet actief wordt dan hebben ze pas echt een probleem.Maar goed gewoon afwachten.
Legio patria nostra
Honneur et Fedelite
turtleboy

72 bedankjes

Berichtdoor bommetje op 18 apr 2010 07:57

bommetje

26 bedankjes

Berichtdoor TropiRo op 18 apr 2010 08:53

Het is echt imposant, je voelt je er klein bij.
Ik vindt het wel raar dat een vulkaan uitbarsting half Europa plat legt en dat wij met de hedendaagse techniek er niks tegen kunnen doen, je zou denken ( ik in ieder geval) dat ze voor sommige dingen wel een oplossing zouden hebben gevonden of het probleem hebben zien aankomen,
Boompje groot, plantertje dood.

www.myfernshop.com
TropiRo

112 bedankjes

Berichtdoor turtleboy op 18 apr 2010 11:03

Gisteren hebben ze een proefvlucht gemaakt en deze is zonder enig probleem verlopen,ik denk dat men een beetje overdrijft en te voorzichtig is maar goed dat is mijn mening.
Vandaag gaan ze het weer proberen.Wat ik wel weet is dat dit niet zonder gevolgen is vliegmaatschappijen verliezen miljoenen per dag.We zullen dit ongetwijfeld wel gaan merken aan de prijzen.Wat zo,n vulkaan al niet teweeg brengt,en inderdaad waar blijft nou die techniek?????
Legio patria nostra
Honneur et Fedelite
turtleboy

72 bedankjes

Berichtdoor turtleboy op 18 apr 2010 17:27

heb vandaag contact met mijn zoon gehad die nog altijd in Australie zit omdat ze alle vluchten naar Europa hebben geannuleerd.Ben benieuwd wanneer dit is opgelost.
Hij zit gelukkig niet op de luchthaven maar in een hotel.Afwachten dan maar.
Legio patria nostra
Honneur et Fedelite
turtleboy

72 bedankjes

Berichtdoor amourath op 18 apr 2010 20:41

TropiRo schreef:Ik vindt het wel raar dat een vulkaan uitbarsting half Europa plat legt en dat wij met de hedendaagse techniek er niks tegen kunnen doen, je zou denken ( ik in ieder geval) dat ze voor sommige dingen wel een oplossing zouden hebben gevonden of het probleem hebben zien aankomen,

Je mag dit nog zien aankomen, je kan er niks aan doen... dat stof is zodanig fijn dat een vliegtuig dat er door vliegt, gewoon gezandstraald wordt en die fijne deeltjes overal naar binnen komen: in de motoren, in de venturi's van de meettoestellen, enz. Er zijn al nog zo'n wolken geweest vroeger en daar kwamen vliegtuigen zwaar in de problemen: van verstoorde en onbetrouwbare instrumenten tot zelfs het volledig stilvallen van de motoren. In 1982 kreeg een jumbo van British Airways as in de motoren als gevolg van een uitbarsting boven Indonesië. De motoren vielen toen uit en het vliegtuig maakte een val van vele kilometers, voordat de gezagvoerder weer in staat was de motoren aan te krijgen. Uiteindelijk wist hij het toestel veilig aan de grond te zetten. Geloof me, je wil op dat moment NIET in dat vliegtuig zitten... :shock:
Die maatregelen zijn misschien net iets overdreven, maar better be safe then sorry... het gaat over mensenlevens, dan neem je geen gokje eh.
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
amourath

112 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Nieuws en tips