Ik heb ook een plannetje ontwikkeld voor aankomende lente (begin er zaterdag mee). Er moet hier aan de voortuin nog veel gebeuren want deze is exact zo als de vorige bewoner hem heeft achter gelaten. Daardoor bestaat mijn voortuin nu volledig uit grind

Het plan is om de oprit te verbreden zodat hier 2 auto's op passen. Daarnaast komen er twee tropische stukjes border in de tuin waarvoor ik gisteren de planten heb besteld. Sommige dienen nog even binnen te staan, andere kan ik meteen in de grond zetten.
Mijn borders krijgen de volgende vulling:
2x Trachycarpus fortunei
2x Phoenix canariensis
1x Gunera mantica
1x Cordyline australis
2x Fascicularia bicolor
4x Dryopteris affinis
15x Potentilla fruticosa Red
2x Ophiopogon planiscapus
2x Imperata cylindrica Red
1x Pieris japonica Mountain
Daarnaast komen er wellicht nog wat pups van de basjoo's bij maar dat hangt een beetje af hoeveel van mijn pups de winter hebben overleeft.
De fascicularia gaat met pot en al de grond in, en zal zo rond oktober naar binnen moeten. De phoenix canariensis is nu nog dusdanig klein dat deze een cementkuip op zijn hoofdkrijgt in de winter.
De rest van deze jongens is een groot deel winterhard tot +/- (-10) maar met wat bescherming zijn de meeste planten goed de winter door te krijgen. (Mochten er mensen zijn die hier anders over denken, dan hoor ik dit graag).
Daarnaast gaat er in mijn achtertuin ook nog wat veranderen. Echter niet heel veel omdat we aan het sparen zijn om deze in 1 keer aan te pakken.