The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
Ik heb vandaag begonnen met 1 musa basjoo uit zijn bescherming te halen, resultaat: 4,5 containers vol met stro Maandag worden de containers geleegd en moet de volgende bescherming er aan geloven.
De stammen zien er allemaal goed uit!
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
Hier ook alles eraf gehaald. Alles in uiterst goede conditie en nu dus veel spijt dat ik niet meer heb laten staan. Het is hier hooguit -6 geweest en tijdens de sneeuw-week natuurlijk wel constant minimaal -2 geweest maar verder viel het weer eens reuze mee. 3 pollen met meerdere stammen succesvol overwinterd. Basjoo, helens hybrid en een sikkimensis red tiger. Van deze drie heb ik dus hoge verwachtingen aangezien hun wortelgestel totaal ongemoeid is gelaten en dus waarschijnlijk direct aan de gang zullen gaan bij wat betere temperaturen. De red tiger is zelfs een stam van twee meter hoog welke enkel voorzien was van een lichtslang (langs de stam omhoog en weer naar beneden) en daaromheen gewikkeld een paar keer isolatie-folie (3mm voor laminaat) en op de kop een speelgoed emmertje tegen de neerslag. Meer niet. Misschien een goede tip voor de overwinteraars welke elk jaar strobalen de tuin in slepen. De andere stammen waren op bijna dezelfde manier beschermd.