Hoi ik dank jullie, ja die vijver is een verhaal apart! Dit is 2 weken geleden al gebeurt maar eigenlijk niet goed te constateren dat er iets mis was, ik zag wel dat het zakte maar de dag erna was het pijl weer gelijk, de regenton overloop zorgde voor het bijvullen met die overtollige regen die we gehad hebben

en nu de laatste dagen droog verliepen werd mijn vermoede bevestigd, het ie echt een behoorlijk gat en diepe scheur en het loopt leeg tot aan het diepste punt, wat mij ook opvalt is dat de folie vrij hard is geworden t.o.v het nieuwe materiaal, we gaan het repareren, ga niet het geheel eruit halen het zit al vol met salamanders, het geheel is 9m2 , het was een tak van de Es 10cm dik en 3.5 m lang die van 3m naar beneden ging en dat hakt erin.
Ik ben nu ook genoodzaakt alles om de vijver eens goed op te schonen, zo wordt het mooier en overzichtelijker de acer die aan de vijver staat is al 34 jaar oud vaak gesnoeid maar wel een vette stam.
ook verdwijnen alle varens die spontaan aan de randen woekerde zo dat we weer wat water zien in de zomer

2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC