Vandaag was het een mooie dag om in de tuin te werken daar het vanmorgen om 10:30 uur al plus 21 graden was, wel een hoop gezweet.
Eerst bezig geweest met opruimen en een paar zaailingen verpot en toen was het de beurt aan de laatste planten die voorlopig de volle grond ingaan.
Als eerste ging de Chamaerops humils met 110 cm stam de grond in:

Daarnaast de laatste kleine C. cerifera geplant:

In de border ernaast stond al een C. humilis maar bij die heb ik de speren eruit kunnen trekken en vond het kaal dus heb er maar een andere C. humilis naast gepland, het plasic zakje over de stam waar de speren uit zijn getrokken is om het water weg te houden:

Nog een kleine Dicksonia antarctica gepland waar een D. squarossa stond:

Ook de grote Phoenix roebelinii op zijn vaste plekje gezet.

In de voortuin ook 2 planten de grond in.
Als eerste de Ensete maurelli:

Ook nog een plekje gevonden voor een Dicksonia sellowiana, deze heeft in pot onder een afdak geen krimp gegeven bij -6 C:

De D. antarctica met 70 cm stam ernaast is lekker bezig, dit is meteen de snelste die aan het uitlopen is, die in de achtertuin zijn een stuk langzamer. De Polystichum vestitum ernaast heeft afgelopen winter onder een pak sneeuw gelegen en heeft zijn bladeren behouden, deze is ook aan het uitlopen:

Als laatste nog een paar kleine Musa's waar ik heel erg blij van wordt.
De Musa dwarf green:

Musa dwarf orinoco:

En die al een aantal jaar op mijn verlanglijstje stond en mede dankzij Christophe heb weten te bemachtigen, de Musa 1000 fingers

:

Gr, Ro