Nou vandaag.... de afgelopen dagen.... stijve nekken, kromme ruggen en spierpijn.
Eerst van de week een woekervariant van de Imperata cilindrica R.B. zoveel mogelijk verwijderd. Hij zat tot wel bijna een meter diep en zit helaas ook verstrengeld in zelfs de onderkant van de Trachystam

Ieder segmentje, wat ik tegenkwam is de kliko in gemikt, nadat ik een deel aan een liefhebber heb geschonken, die deze in pot wil gaan houden.
Vervolgens weer netjes afgewerkt. Bestraten is leuk
Tegelijkertijd mijn echtgenoot afgemat, die halverwege de klus mentaal, maar fysiek nog net niet instortte. Hij ging niet in op mijn voorstel, om dan de andere helft, maar volgende week af te maken, want hij voelde totaal niets voor dat vooruitzicht

Hij heeft een strak randje aangelegd.
Dit stuk wordt opgehoogd en de grondstructuur wordt verbeterd. De gemeente heeft geen boodschap aan kruipend gras en naar binnen waaiend onkruid in particuliere tuinen.
Eén van de vele voorbeelden; vorig jaar 3 sprietjes Kniphofia een halve meter uit elkaar gezet met als resultaat dit. Hij moet even in een krat met kluit, maar helaas wel met een gehavend wortelgestel wachten tot volgende week. Dan gaan we de boel eerst ophogen, herbeplanten en fijn een dagje shoppen in Haps.

De bodemlaag wordt afgewerkt met cocosvezel. Dat houdt goed vocht vast. Ik heb geen tappunt in de voortuin en voortdurend gezeul met 50 meter tuinslag, zie ik niet zitten.
Het eindresultaat zal wel ergens na de Pinksterdagen vast te leggen zijn.