Dimi's exotisch hof'ken !! ;-)

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: Dimi's exotisch hof'ken !! ;-)

Berichtdoor Palm Section op 27 jul 2015 20:52

Wat een prachtig paradijs is dat daar geworden zeg! Alles staat er even mooi en GROOT bij! En vooral met het zonnetje erbij komt alles nog eens zo mooi uit hé! Die canariesis is toch wel een echt beest geworden hoor, hoe ga je deze blijven beschermen? Die grote brahea staat er ook mooi bij, het hoeveelste blad is hij dit jaar aan het maken? De mijne is nu nog maar bezig aan het 3de blad.(zelfde van palmhunter in der tijd)

TOP :thumb_up:
Laatst bijgewerkt door Palm Section op 27 jul 2015 21:38, in totaal 1 keer bewerkt.
Palm Section

42 bedankjes

Berichtdoor Jozef op 27 jul 2015 21:00

Ik sluit me bij Erna aan. Is alles nu in één seizoen zoveel gegroeid Dimi? Ik heb met open mond naar de foto's gekeken. Supermooi. :thumb_up:
Gr. Jozef
Jozef

604 bedankjes

Berichtdoor s.janssen op 27 jul 2015 23:24

Schitterend blijft het Dimi!!! Wat een paradijs!
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
s.janssen

284 bedankjes

Berichtdoor Rob op 27 jul 2015 23:38

Jullie hadden allemaal moeten komen kijken ...in het echt is nl allemaal nog veel mooier! :P . Ik ben heel slim aan de fotograaf en de regen ontglipt op zondag morgen... maar was met de koffie al in SintNiklaas, geheel tegen gewoonte in de eerste. Vriendin was overigens bijzonder onder de indruk. We kregen en passent nog een interessant gesprek over kiwi's met de buurman als toegift

Prachtig Dimitri. Ik ben blij dat ik je tuin na een jaar of 3-4 weer heb morgen zien, maar dan in volle glorie zonder wintertent - het werd echt tijd!.

Het meest indrukwekkend voor mij blijven de twee Brahea in volle grond - ietwat verstopt tussen al het geweld, maar als je een groet B Edulis of B armata wil zien, dan is een ritje naar SintNiklaas de moeite.
Keep up the good work dude :applaus:

08/09, -14.7°C__14/15, - 3.6°C__20/21, -9.1°C
09/10, -10.0°C__15/16, - 5.9°C__21/22, -5.2°C
10/11, - 7.9°C__16/17, - 7.9°C__21/22, -6.9°C
11/12, -14.7°C__17/18, - 8.3°C__22/23, -7.1°C
12/13, - 7.9°C__18/19, - 7.5°C
13/14, - 0.8°C__19/20, - 2.8°C
Rob
Beheerder
Beheerder

1136 bedankjes

Berichtdoor AIREMULP op 28 jul 2015 09:00

Ongelofelijk hoe groot de afmetingen zijn van die palmen .
Mooi dat je ook nog een stel fotos met zon getrokken hebt, ziet er super uit die jungle :thumb_up:

Edwin
One life, live it !!
AIREMULP

135 bedankjes

Berichtdoor chrisvm op 28 jul 2015 09:26

Smooi :thumb_up:
chrisvm

19 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 28 jul 2015 14:08

Bedankt iedereen voor de erg leuke reacties :thai: :happy_thai: Ik doe mijn best (a)

@Palm section,
De canarie blijf ik op dezelfde manier beschermen zoals altijd, valt best nog mee hoor doordat je deze goed kunt samen binden. De hoogte maakt het lastig, vorige winter waren de palen 4,70m hoog en de puntjes raakten het dak nog net. Veel hoger zal die nu niet meer worden denk ik want het blad word niet meer langer neem ik aan, tegen dat de stam omhoog zal gaan denk ik dat we toch al enkele jaren verder zullen zijn. We zullen zien en zolang het mij lukt pak ik deze in. ;) Het is inderdaad een juweel in mijn tuin, de Eye-catcher wat bij aanplant mijn bedoeling was :happy_thai:
De armata achteraan (Palmhunter) heeft nu ook nog maar 4 bladeren gegooid dus niet echt veel, het is te lang koud gebleven dit voorjaar. Mijn andere vooraan groeit veel sneller en is ook als kleintje aangeplant, die gooit er gemakkelijk 8 a 9 bladeren uit op een seizoen.

@Rob, bedankt voor de lieve woorden :thai: De Brahea's zijn inderdaad ook favorieten bij mij ;) De Edulis moet wel nog een beetje groeien om op te kunnen tegen al het geweld rond zich. Hierop ben ik verliefd geworden bij Erna & Rudi, zij hebben een pareltje staan daar :thumb_up:
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor palmgek op 28 jul 2015 23:53

Helaas was ik niet meer in de gelegenheid om bij je langs te komen, maar gelukkig heb ik op de foto's uitgebreid kunnen zien wat ik gemist heb... en dat is nogal wat. Man man man wat een schitterende tuin heb jij gecreerd Dimi :thumb_up: En inderdaad verbazingwekkend om te zien hoe alles weer gegroeid is.
Ondanks dat het aardig vol is en meer en meer een jungle tuin wordt, heb je toch enigzins rekening gehouden met onderlinge afstand tussen de verschillende planten, iets wat je palmen maar ook het plaatje ten goede komt. In de toekomst zal het alleen maar nog groter worden he ;)

Het valt me ook op dat al je palmen lekker vol in het blad staan, alhoewel de oudste bladeren vaak niet de mooiste meer zijn, is dit wel het beste voor je planten. Enerzijds voor de vorming van een mooie stevige stam, anderzijds voor het opvangen van zoveel mogelijk zonnestralen.
Ik moet mezelf helaas vaak inhouden om niet teveel weg te snoeien, eenmaal begonnen met de zaag blijf ik bruine plekken zien en moet ik uitkijken dat ik niet de halve kroon weg snoei :lol:
Não faz mal!

2022 minimum 24,7 - maximum 33,6
2023 minimum 23,9 - maximum 34,0
palmgek

459 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 29 jul 2015 15:11

Dank je Richard :thai: Ja ik verwachtte je maar je kwam er niet door dus dacht wel dat er iets tussen was gekomen...Maar tijdens zo'n drukte kan je niet met iedereen lang genoeg even bij kletsen, dat vond ik er dan iets minder leuk aan.
Dat heb je goed gezien, ik wil absoluut volle palmen en daar bescherm ik ook naar, dus niet alleen maar overleven. Een blad snoei ik pas als het bruin is of heel erg lelijk, elk deeltje bladgroen helpt mee aan het sterker maken van de palm en zo worden ze ook gezonder en inderdaad dikker ;) Ik moet wel toegeven dat ik afgelopen winter wat risico's genomen heb waarvan ik nu de gevolgen een beetje moet dragen. Het is enkele keren -5 geweest en dat was letterlijk de grens van de Phoenix en Washi, toch wilde ik niet meer gaan bijverwarmen en de bruine punten en vlekken op de oudste bladeren van de Phoenix zijn het gevolg van dit. Vorig jaar zag die echt groen, nu een beetje bladschade maar ik mag niet klagen ;) Ook bij de Washi hetzelfde, de eerste speer zat een groot bruin gat in met het gevolg een half blad weg, volgende bladeren zijn een tikkeltje kleiner dan vorig jaar...
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor Joost op 01 dec 2015 12:06

Dimi,
Iemand heeft jouw tuinfoto gevonden met Google afbeeldingen denk ik. Alleen ging hier een Brahea arnata de grond in toch ;)

http://www.l1.nl/nieuws/303443-onze-stelling-lijkt-me-prachtig-mijn-ouders-mn-eigen-tuin-te-kunnen-begraven
Joost

4 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Foto album en video