Volgens mij duid dit op een te koude overwintering! Ik had een prachtig exemplaar wat ik binnen had opgetrokken uit zaad, vorige lente 2014 heb ik hem bij warm weer buiten gezet die zomer groeide hij uit tot een knots ging zich delen en zaten bloemknoppen in de aanslag, echter om dat die te groot was heb ik hem denk ik te koud overwinterd waar de temp een paar dagen rond de 5ºC zat toen kneep die hier nog erger dan bij jou op de foto, ik dacht dat het goed zou komen in de lente van dit jaar en heb hem toen de Temp. weer op pijl was in de veranda gezet maar tot mijn verbazing bleven de bladsegmenten geknepen erbij staan, daarna werden de stelen slap en gingen doorhangen! Ik voelde het al aankomen, het duide op wortelrot door de kou en misschien te vochtige kluit! Van de plant bleef bijna niets over, deze zomer zijn een paar mini blaadjes tussen de oude stelen uitgekomen
deze kan het best op een onverwarmde slaapkamer overwinteren +- 14ºC
Wat ik wil aangeven is dat de schade niet meteen zichtbaar is bij een te koude stalling, je zag wel de geknepen bladeren, twee maanden later kwam de echte aftakeling pas tot uiting! Ik hoop dat je plant weer goed gaat groeien
Groet Eduard.
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC