danny2 schreef:Ïk reageer zelden of nooit op aanbiedingen als er geen woonplaats bijstaat.
Heb wel ondervonden dat op andere forums vaak verkeerde(valse) woonplaatsen zijn opgegeven.
Als je vindt dat je woonplaats te vergaand is kan je ook je provincie invullen, dan hebben de mogelijke kopers toch een idee of het haalbaar is.
groetjes danny
ps. dit idee is enkele jaren geleden nog eens ter sprake geweest.
Ik deel de mening van Carlo en ik handel ook nog eens precies als Danny:
Mochten mensen zich afvragen waarom ze geen reacties krijgen dan weten ze het nu:
geen woonplaats = geen reacties.
Hetzelfde geld overigens voor prijs(indicatie). Zo nu en dan wil ik daar nog wel eens overheen stappen, maar die twee zaken zou ook ik graag geregeld willen zien.
Wat mij betreft kunnen posts zonder vermelding van die twee zaken kunnen worden verwijderd.
Dat gezegd hebbende: er zijn ook mensen die liever niet hun woonplaats afgeven uit privacy redenen. Dat kan ik billijken, maar vermeld dan op zijn minst de provincie or regio bij je aanbieding!
Een principe hebben is absoluut OK, maar de angst dat mensen op google earth bijv. de hele provincie Utrecht (of alleen de heuvelrug) gaan afstruinen op zoek naar jouw Trachy van 3Meter is zeer onwaarschijnlijk.
Pricing -vooral het gebrek eraan- heeft ook mij al meerdere jaren geïrriteerd.
Het wekt (soms overigens geheel onterecht) de schijn van handel/bedrijfsvoering, en hierover zijn al eerdere conflicten geweest. In enkele gevallen heb ik al verkopers laten weten dat ze ofwel geen prijsinfo geven ofwel een onrealistische prijs vragen, waardoor verkoop vrijwel is uitgesloten tenzij men misbruik maakt van de koper zijn beperkte kennis.
Het is hier geen Ebay/Marktplaats waar commercie tegenwoordig ook de overhand heeft boven 2e hands of hobby.