Nick & Eline's exotische tuin

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: Nick's exotische tuin

Berichtdoor p e t e r op 29 sep 2015 23:00

Knap gedaan, je mag altijd hier beginnen nu.
Ik kan je prof. bouwervaring gebruiken :)
Groetjes,
P e t e r
Mijn fotopagina: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=2070&start=510
De winter is de echte uitdaging van onze hobby maar geef mij de zomer maar.
p e t e r
Beheerder
Beheerder

447 bedankjes

Berichtdoor Mister w op 15 okt 2015 18:23

Mooi gedaan , stevig en degelijk!
Mother Monster 2-Golden Globe winner, Grammy Winner 9x 24 nominations , Academy Award winner Best Female MTVEMA 2016/Superbowl Halftimeshow 2017, Winner Best Female Pop/rock AMA 2017.
https://www.youtube.com/channel/UC07Kxe ... kMOkzqHtBQ
Mister w

67 bedankjes

Berichtdoor Thunderfold op 24 nov 2015 18:52

Thx. Nu ook het bewijs dat een drainage wel degelijk ferm deugd doet aan de palmen en planten in de winter. Vorig jaar rond november stond de aarde in mijn serre al licht nat van het grondwater. Nu is deze nog steeds mooi kurk droog. Ook binnenin de tent achteraan blijft alles mooi droog. Daarbinnen is het ook niet kouder dan 5gr geweest. Nu dat bewijst miss nog niet alles. Daarom eens gemeten wat de drainage zo naar de riool pompt in een dag. Het is dus schrikwekkend veel. De drainage pompt een kleine 5000L of 5 kubiek water weg per dag. Het grondwater blijft daarmee gemiddelt op 1m30 diep staan ook en komt niet hoger dankzei het systeem. Bij mijn ouders als test eens een put gemaakt en na 50cm al grondwater. Dat wil dus zeggen dat die wortels ook wel wat telang in het water staan. De palms staan daar ook al 10j + en lijken goed te groeien enz. Maar ik durf te wedden met een goeie drainage dat ze nog sneller gaan. Wegens dat ze minder schade aan hun wortelgestel krijgen. Want zowiso brengt dat hoge grondwater schade aan al zien we dat niet altijd omdat we ze niet uitgraven na een winter. Ik kan het enkel maar aanraden om 1 in te graven. Is een titanen werk. Maar in de winter loont het abnormaal. In de zomer is zo'n systeem uiteraard zinloos. Maar dan ligt het ook gewoon af hier.
Thunderfold

19 bedankjes

Berichtdoor Hitch op 25 nov 2015 09:41

Schade aan de wortels door in water te staan is gewoon rot. Rot trekt door tenzij je de kluit laat uitdrogen (beter nog is dan het rot te verwijderen) maar in ieder geval, een wortelgestel dat gaat rotten stopt daar heus niet vanzelf mee en de palm sterft dan snel af. Ik vind dat dus zeer eigenaardig dat jij bij jou ouders op 50 cm diepte op grondwater zit en dat die palmen daar niet aan kapotrotten en er nu al zo lang staan dus dat blijken te overleven.
Hitch

156 bedankjes

Berichtdoor Thunderfold op 25 nov 2015 13:38

Das ook enkel in de winter dat het water er zo hoog staat. Soms staat het zelfs gewoon bovenop het gras daar. Maar de trachy's zien er mega goed uit. In de zomer staat dat ook meer dan 2m diep dan. Hier woon ik al veel hoger of hen ook. Maar toch kan het ook hier soms drassig worden. Maar met de drainage nu is dat totaal het geval niet meer.

Ook zie ik wel degelijk verschil in groei tussen met en zonder drainage. Vb bij mijn ouders zonder. De grootste trachy staat er 13j en is 2,5m stam. das 2km van ons huis vandaan en ong een kleine kilometer van ons huis staat ook een trachy die goed gedraineerd is in de winter en die staat er nu 7j en is al bijna even groot en staat veel rijkelijker in blad ook. Beide waren jonkies bij aanplant. Dus blijkbaar zit het verschil toch ergens.
Thunderfold

19 bedankjes

Berichtdoor Thunderfold op 30 nov 2015 21:10

Nog even eens een korte update van in de grote tent achteraan. Voor de winter ook alle potten erin gezet. Volgend jaar wordt alles uitgeplant. Zowel op deze als op nieuwe borders.

Afbeelding
Trithrinax deel. Zoals je ziet de grond is er kurk droog. Aan de stok staat een nannorrchops arabica die het tot nu toe nog steeds prima doet in volle grond

Afbeelding
2 grote cactussen. Iemand die weet welke het zijn tel me plz. Ik weet de soortnaam er niet van. het enige wat ik weet is dat ze zonder veel mooite lichte vorst doorstaan als ze droog staan.

Afbeelding
Yucca elephantipes deel. De verbrande plekken van de zon geweest zijn er stilaan aan het uitgroeien nu.
Thunderfold

19 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 03 dec 2015 15:08

Ziet er gezellig uit :D
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

856 bedankjes

Berichtdoor JmC4c op 08 dec 2015 20:47

Is gezellig om er eens door te klimmen.
Wel opletten waar ge u voeten plaats :lol:
JmC4c
Bedrijven

502 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 10 dec 2015 08:50

Bwa met zo veel piekers vind ik da toch nie zo gezellig hoor J-M :mrgreen:
Maar inderdaad wel een top collectie en ik weet ook wat de plannen zijn dus kijk al uit naar de toekomst want dit word ook weer een pareltje :thumb_up:
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor Thunderfold op 10 dec 2015 19:11

Idd in het voorjaar starten we er terug aan si.

Binnen hier en 20j moet de tuin er ong zo uit zien dan :D

Das mijn droomtuin
Thunderfold

19 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Foto album en video