door Dennis_S op 31 maart 2016 07:36
Hmm, bij net boven 0 is er geen groei en zou je dus ook geen lange scheuten moeten krijgen. Het probleem ontstaat dus in deze tijd van het jaar als je garage warmer wordt, maar er nog steeds geen licht is. Vroeger naar buiten helpt. Maar ook weer naar binnen als er vorst is. Mijn ervaring is dat tussen 0 en 4 graden je geen enkel licht nodig hebt. Zelfs niet voor wintergroene planten. ik hou citrus bijvoorbeeld in volledige duisternis en bij minder dan 4 graden gedurende december t/m februari, in februari weer naar buiten en nooit een probleem. Ook bij Phoenix werkt dit prima. Maar dan ook weer, dat is voor een Draco geen goede modus omdat deze echt meer warmte nodig heeft. Maar zodra het boven de 4 komt, dan zou zo'n lamp wel eens een goede aanvulling kunnen zijn. Ik schuif alles naar buiten en wer naar binnen, maar zoals ik al schreef, dat moet je ook maar willen. Bij mij gaat dat heel makklijk: garage open, alles 2 m verschuiven en zo weer terug. De meeste grote jongens staat al in de vollegrond dus het zijn bij mij vooral kleine potten.