Zorgen om wortels geleverde T. Princeps

Post hier al je vragen over je winterharde en niet winterharde palmbomen.

Re: Zorgen om wortels geleverde T. Princeps

Berichtdoor Bizzz-R op 27 apr 2016 21:11

Prachtplanten Gerard. Inmiddels heeft Sub T mij een aanbod gedaan waarop ik ben ingegaan voor een T. princeps. Hoop niet dat je dat vervelend vindt.

Je zou me ook heel erg blij kunnen maken met een T. nanus als je er nog een over mocht hebben :thai:

Prijs komen we wel over uit :)

Cheers, Ronald.
Bizzz-R

31 bedankjes

Berichtdoor ikzelf1955 op 27 apr 2016 21:22

No problemo

T, Nanus zijn net de laatste vergeven.
ikzelf1955

18 bedankjes

Berichtdoor Bizzz-R op 27 apr 2016 22:11

Geen punt Gerard. Nogmaals dank voor het aanbod en tot sprekens!!
Bizzz-R

31 bedankjes

Berichtdoor Carlo op 27 apr 2016 22:48

Eigenlijk wel raar dat je hem niet terug hoeft te sturen zoals dat normaal gesproken met producten gaat.
Carlo

148 bedankjes

Berichtdoor Bizzz-R op 28 apr 2016 08:24

Carlo schreef:Eigenlijk wel raar dat je hem niet terug hoeft te sturen zoals dat normaal gesproken met producten gaat.

Mee eens Carlo. Hoewel de meesten op dit forum goede ervaringen hebben met deze leverancier, heb ik er niet de beste ervaringen mee. Naar mijn idee zou omruilen de normale gang van zaken moeten zijn.
ik heb nu een paar keer een nette mail gestuurd, maar krijg slechts een zeer korte reactie. Op mij komt het bot over. Ik kan me goed voorstellen dat de leverancier het in deze periode van het jaar erg druk heeft, maar de manier waarop klachten worden afgehandeld kan beter.

Een paar jaar geleden heb ik een bestelling gedaan die in eerste instantie niet volledig geleverd werd. Er ontbrak 1 plant. Dat heb ik duidelijk per mail en telefonisch aangegeven. Vervolgens kreeg ik een nieuwe levering. Niet alleen de ene plant die ontbrak, maar ook weer de andere soorten die al wel geleverd waren. Niet erg zorgvuldig. Dat heb ik zo gelaten, omdat ik van mening ben dat die tweede onzorgvuldigheid ook weer aan de leverancier toe te rekenen viel en ik vind dat dit zijn eigen verantwoording is. Wie weet ben ik toen op een zwarte lijst beland ofzo, ik weet het niet.

Ook ben ik er eens langs gereden en binnen geweest (zomerperiode). Ik vond het er nogal rommelig en vuil. Begrijp me niet verkeerd, ik weet uit ervaring hoe het er normaal in een kas uit ziet. Ik woon en werk in het Westland en heb veel, heel veel glastuinbouwbedrijven van binnen gezien, maar allen waren beter geordend en schoner dan dit bedrijf.
Wat nog vreemder was is dat gedurende de tijd dat ik er rondliep met vrouw en zoon, wij niemand hebben gezien of gehoord. Ik heb er dus, ook al had ik dat gewild, niets aan kunnen schaffen.

De kwaliteit van de planten was in het algemeen goed, maar ook minder goede exemplaren.
Vanuit commercieel oogpunt begrijp ik dat zij ook de planten van mindere kwaliteit willen verkopen om zoveel mogelijk inkomsten te genereren en de prijzen van de overige planten ook relatief laag te houden. Maar zorg er dan voor dat de planten van mindere kwaliteit of voor een lagere prijs worden verkocht, of langer worden opgekweekt om de kwaliteit te verbeteren.

Al met al ben ik teleurgesteld in dit bedrijf en zal er niet zo snel meer iets bestellen. Ik kan er kennelijk niet op vertrouwen dat mijn bestelling met de nodige zorg uitgevoerd wordt. Balen!
Bizzz-R

31 bedankjes

Berichtdoor draco op 28 apr 2016 12:33

Je maakt ons wel nieuwsgierig naar dit bedrijf ;) Hopelijk is het niet "Goedgekeurd". :?
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
draco

708 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 28 apr 2016 13:50

Ik was ook al benieuwd en het mag hier zeker openlijk vermeld worden hoor. De toon is immers zeer opbouwend en respectvol. Bovendien wordt het label toegekend nav minstens 3 goede ervaringen maar werkt het omgekeerd ook zo. Zo zijn er al bedrijven (tijdelijk) hun label kwijt geraakt. Kwestie van het label geloofwaardig te houden en voor de bedrijven op scherp te staan. Een beetje à la Michelin sterren. :mrgreen:
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

856 bedankjes

Berichtdoor wim1960 op 28 apr 2016 17:42

Het kan ook een leermoment zijn voor een leverancier. Hij zal ( misschien) extra zijn best gaan doen, om negatieve publiciteit te voorkomen. Is ook in zijn eigen voordeel.

Gr. Wim
wim1960

18 bedankjes

Berichtdoor Bizzz-R op 29 apr 2016 08:20

Waarschijnlijk zal het de meesten van jullie verbazen, maar het bedrijf in kwestie is Gardenpalms (Mypalmshop).

Juist omdat Gardenpalms van Herbert Riphagen zo goed staat aangeschreven heb ik er besteld. In mijn geval jammergenoeg niet tot volle tevredenheid.

Ik hoop dat het hier een incident betreft en bestellingen van andere klanten wel naar tevredenheid worden verzorgd :)
Bizzz-R

31 bedankjes

Berichtdoor draco op 29 apr 2016 10:26

Misschien wordt het bedrijf mede dankzij Palmvrienden overspoelt met orders en geeft dit logistieke problemen? Ik sprak H. voor 't laatst in Erica in 2014 en hij gaf toen al aan dat bestellingen via internet steeds belangrijker werden. Ik zoek mijn planten bij voorkeur op lokatie uit, maar had voorheen goede ervaringen met enkele bestellingen via internet.
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
draco

708 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Winterharde en niet-winterharde palmbomen