Carlo schreef:Eigenlijk wel raar dat je hem niet terug hoeft te sturen zoals dat normaal gesproken met producten gaat.
Mee eens Carlo. Hoewel de meesten op dit forum goede ervaringen hebben met deze leverancier, heb ik er niet de beste ervaringen mee. Naar mijn idee zou omruilen de normale gang van zaken moeten zijn.
ik heb nu een paar keer een nette mail gestuurd, maar krijg slechts een zeer korte reactie. Op mij komt het bot over. Ik kan me goed voorstellen dat de leverancier het in deze periode van het jaar erg druk heeft, maar de manier waarop klachten worden afgehandeld kan beter.
Een paar jaar geleden heb ik een bestelling gedaan die in eerste instantie niet volledig geleverd werd. Er ontbrak 1 plant. Dat heb ik duidelijk per mail en telefonisch aangegeven. Vervolgens kreeg ik een nieuwe levering. Niet alleen de ene plant die ontbrak, maar ook weer de andere soorten die al wel geleverd waren. Niet erg zorgvuldig. Dat heb ik zo gelaten, omdat ik van mening ben dat die tweede onzorgvuldigheid ook weer aan de leverancier toe te rekenen viel en ik vind dat dit zijn eigen verantwoording is. Wie weet ben ik toen op een zwarte lijst beland ofzo, ik weet het niet.
Ook ben ik er eens langs gereden en binnen geweest (zomerperiode). Ik vond het er nogal rommelig en vuil. Begrijp me niet verkeerd, ik weet uit ervaring hoe het er normaal in een kas uit ziet. Ik woon en werk in het Westland en heb veel, heel veel glastuinbouwbedrijven van binnen gezien, maar allen waren beter geordend en schoner dan dit bedrijf.
Wat nog vreemder was is dat gedurende de tijd dat ik er rondliep met vrouw en zoon, wij niemand hebben gezien of gehoord. Ik heb er dus, ook al had ik dat gewild, niets aan kunnen schaffen.
De kwaliteit van de planten was in het algemeen goed, maar ook minder goede exemplaren.
Vanuit commercieel oogpunt begrijp ik dat zij ook de planten van mindere kwaliteit willen verkopen om zoveel mogelijk inkomsten te genereren en de prijzen van de overige planten ook relatief laag te houden. Maar zorg er dan voor dat de planten van mindere kwaliteit of voor een lagere prijs worden verkocht, of langer worden opgekweekt om de kwaliteit te verbeteren.
Al met al ben ik teleurgesteld in dit bedrijf en zal er niet zo snel meer iets bestellen. Ik kan er kennelijk niet op vertrouwen dat mijn bestelling met de nodige zorg uitgevoerd wordt. Balen!