Dank u Hennie. Je kan ze tijdelijk stallen en dan in mijn tuin planten, is dat geen optie?
Eduard. Ik heb onlangs enorme plantgaten gegraven. En het teveel aan aarde heb ik achteraan de tuin waar de Musa staat opgehoogd. Ik vond zo'n opgehoogde border als Niek altijd iets leuks hebben. Het kwam juist goed uit omdat de basjoo daar sinds 2011 staat en de pups heel oppervlakkig aan de stammen uitkwamen. Zo kan die zich nog meer vermenigvuldigen. Daar bovenop heb ik wat aanplant gedazn die dat tussen de basjoo op de achtergrond zal groeien. Vooral de Acanthus whitewater zal een mooi spektakel geven in combinatie met alium en 2 andere bloeiers. Deze staan niet op de foto omdat ik ze zondag heb gescoord in eigen stad.
Hoi Luc , die plant is een Mahonia soft caress. Ik kocht deze op de tuinbouwschool in Doornik van mijn zoon. Was ginds zaterdag opendeurdag. De Acanthus staat bij een bamboescherm, gefilterd zonlicht.
Er is de laatste periode zoveel veranderd in de tuin dat ik Mss best eens een video plaats Kan in HD bekeken worden, sommige onder jullie bekijken hem via hun Smart TV voor mee te wandelen in mijn tuin
Zie nu pas de grootte van je tuin. Je hebt ondanks alle aankopen nog plek voor een minicamping. Je collectie neemt nu wel echt serieuze vormen aan! Wat ons opviel ( Dimphy keek mee) is dat je hond schijt heeft aan palmvrienden. Maar even serieus, wat een schitterende tuin zeg... Gr. Jozef