Sinds een kleine 3 jaar wonen m'n vriendin & ik in ons huisje te Gistel, West-Vlaanderen.
Aan ons huis hebben we een grote veranda die uitkomt op een brede tuin. Bij aankoop was dit een vooral landelijk ogende tuin met als eyecatcher het grote tuinhuis en het terras. Enkel de aanwezige hosta's, pioenrozen en een 3-koppige yucca zorgden voor een iet wat tropische sfeer.

Voordien woonden we op een appartementje met een klein terras. Hier hadden we een mooie trachycarpus fortunei in pot staan. Onze eerste echte palm

Maar toen wisten we nog niet veel van winterbescherming, winterhardheid, enz..

Ondertussen weten we dankzij de aanwezige expertise op het forum van beter

Dus, je kan al gaan raden wat de plannen waren na de aankoop van ons nieuwe huisje.
Inderdaad, de reeds aanwezige palmen in de grond en op zoek naar andere tropisch uitziende planten.
Een hele wereld ging open.
We bezochten reeds veel leuke palmvrienden tuinen, waar we veel inspiratie haalden, maar ook wat (veel) nieuwe plantjes.
Ook werd er aardig aangekocht via de aanbiedingen op het forum en menig exotische plantenshops.
We beslisten om eerst de bestaande linkerborder onder handen te nemen en deze helemaal te verwijderen.
Zo hadden we carte blanche voor ons tropische stuk.
De foto's van de aanleg zijn jammer genoeg verloren gegaan, maar ik heb wel foto's van de eerste borders enkele maanden na aanplant. Ik denk ergens in juli '14.

Na een mooie en vruchtbare zomer zag onze tuin er eind september '14 zo uit:

Zoals je ziet heb ik ook nog langs het tuinhuis een kleine moestuin. Hier kweek ik vooral tomaat, courgette, bonen, sla, selder, ajuin.. Op het einde van de tuin kwam er ook nog een plaats voor enkele cochinkrieltjes en twee dwergkonijntjes.
Maar hierover later meer!