De afgelopen twee weken met het warme droge weer, ging de Washingtonia in de volle grond hier weer goed aan de groei. Echter aan het eind van de droge periode zag ik ineens dat het nieuwste blad dat hij al in maart gemaakt had, slap hing. Het leek op uitdroging. Ik heb hem toen maar snel water gegeven. Nu na een paar dagen zie ik echter dat het blad niet meer bijtrekt. De palm staat nu 3 jaar in de volle grond en heeft verder nog niet eerder problemen gehad. Op de foto is het verdroogde blad het blad dat naar rechts hangt, het is al volgroeid. Het is lastig te zien op de foto, maar zoals je ziet is het iets lichter van kleur en zijn de bladpunten dichtgevouwen. Niet te verwarren met het lelijke blad dat er nu uitkomt, dat blad is nog bruin van vorstschade van deze winter. ik dacht dat deze palm na 3 jaar wel diep genoeg wortels zou hebben gemaakt. Hij staat wel tegen de warme droge zuidmuur, maar dit is toch nog niks in vergelijking met de droogte die ze in hun originele habitat hebben. Of heeft dit een andere oorzaak?
Groet,
Ivo